شنبه 22 آبان 1395 / 09:53|کد خبر : 2050|گروه : اجتماعي

معابر عمومی، ورودی ادارات و مجتمع های تجاری بانه برای تردد سالمندان و معلولین مناسب نیست

معابر عمومی، ورودی ادارات و مجتمع های تجاری بانه برای تردد سالمندان و معلولین مناسب نیست

رئیس اداره بهزیستی بانه با بیان اینکه معابر عمومی، ورودی ادارات و مجتمع های تجاری بانه برای تردد سالمندان و معلولین مناسب نیست خواستار اصلاح و نصب رمپ ورودی برای سهولت تردد معلولین و سالمندان در این اماکن شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سومین جلسه مناسب سازی معابر و شورای سالمندان شهرستان بانه دقایقی پیش با حضور همه اعضای این شورا در محل فرمانداری بانه برگزار شد.

امید مهتاب رئیس اداره بهزیستی بانه و همچنین دبیر مناسب سازی و شورای سالمندان این شهرستان در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل به وضعیت نامناسب رمپ ورودی برخی از نهادهای دولتی و سطح شهر برای تردد معلولین  و سالمندان اشاره کرده و خواستار مناسب سازی ورودی کلیه ادارات برای تسهیل در رفت و آمد معلولین و سالمندان این شهر شد.

 

وی به معابر سطح شهر نیز اشاره ای کرد و افزود:  در حال حاضر معابر زیادی در سطح شهر وجود دارد که بعلت نا مناسب بودن در رمپ ورودی موجب عدم تردد و یا مشکل در رفت و آمد سالمندان و معلولین بانه ای در بعضی از نقاط سطح شهر  شده است که بایستی نسبت به مناسب سازی آنان اقدام شود.

رئیس اداره بهزیستی بانه با بیان اینکه شهرستان بانه در حال حضر یک شهر توریستی و گردشگر پذیر می باشد نیز خاطرنشان کرد که مجتمع های تجاری بانه هنگام احداث برای تردد معلولین و سالمندان مناسب سازی نشده اند که می بایست این موضوع را هم اتاق اصناف پی گیری کرده هر چه سریعتر نسبت به نصب رمپ ورودی جهت تسهیل در تردد این دو قشر از جامعه اقدام و مناسب سازی مورد نظر صورت بگیرد.

مهتاب همچنین از عدم وجود یک پارک ویژه سالمندان و معلولین در این شهر هم انتقاد کرد و گفت: در شهر بانه یک پارک و یا فضای سبزی که معلولین و سالمندان این شهر بتوانند در این مکان ایام فراغت خود را سپری کنند وجود ندارد  که امیدواریم این موضوع نیز در برنامه های آینده مسئولین ذی ربط در این حوزه  مورد توجه قرار بگیرد.

بابک رستم پور شهردار بانه نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات شهرداری در خصوص مناسب سازی معابر سطح شهر برای تردد معلولین هم گفت: شهرداری بانه در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده بطوریکه در چند سال اخیر در پروژه های عمرانی و بهسازی معابر و پیاده روهایی که توسط شهرداری بانه در سطح این شهر صورت گرفته تا حد ممکن مناسب سازی معابر برای تردد این عزیزان مد نظر قرار گرفته است مگر مرکز شهر بانه که بدلیل بافت سنتی و قدیمی که دارد تا کنون نتوانسته ایم اقدامات مهمی برای مناسب سازی تردد معلولین و سالمندان در این قسمت از شهر انجام دهیم.

شهردار بانه همچنین به مناسب سازی ورودی پرک ها و فضای سبز در این شهر برای معلولین و سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز مامورین عمران شهری شهرداری بانه مشغول ناسب سازی در سطح شهر می باشند.

اسدالله دالوند رئیس راهنمایی و رانندگی بانه نیز در این نشست از پی گیری شورای ترافیک و اعضای این شورا در بهسازی معابر شهری و پیاده روها خبر داد و گفت: راهنمایی و رانندگی شهرستان بانه با هنکاری شهرداری این شهر در سالجاری توانسته نسبت به اصلاح هندسی 7 نقطه از سطح شهر اقدام کند که در نوع خود بی سابقه بوده است.


وی به مشکلات ترافیکی نعلولین و سالمندان در سطح شهر بانه هم اشاره کرد و گفت: بایستی شهرداری در خیابان های سطح شهر نسبت به خط کشی جداگانه برای این عزیزان اقدام کند و همچنین در بحث ورودی آنها از پیاده رو به سواره رو اقدامات مناسب سازی صورت بگیرد.



برچسب ها :

مناسب سازی معابربانهسالمندانمعلولینشورای سالمندان بانهبهزیستیشهرداری بانهفضای سبز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی