سه شنبه 25 آبان 1395 / 11:36|کد خبر : 2059|گروه : اجتماعي

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بانه خبر داد

دو متخلف صید ماهی با موتور برق در بانه دستگیر شدند + تصاویر

دو متخلف صید ماهی با موتور برق در بانه دستگیر شدند + تصاویر

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه گفت: شامگاه گذشته ماموران یگان حفاظت این اداره در پی گزارشات دوستداران طبیعت توانستند دو صیاد غیر مجاز ماهی با موتور برق را شناسایی و دستگیر کنند.

محمد دلسوز میرزایی در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر،  با اعلام این خبر گفت: در پی گزارشات مردمی و دوستداران محیط زیست مبنی بر صید ماهی با موتور برق در اطراف رودخانه تاژبان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بانه بلافاصله به محل مذکور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه صیادان تا رسیدن ماموران یمحیط زیست بانه از محل متواری شده بودند افزود: ماموران این اداره  پس از 3 ساعت پیاده روی در مسیر رودخانه تاژبان در نهایت توانستند یک دستگاه موتور برق با 20 قطعه ماهی را که توسط صیادان به طرز ماهرانه ای مخفی شده بودرا کشف و ضبط کنند.

میرزایی تصریح کرد که  پس از کشف موتور برق و ماهی های صید شده با اندکی  پرس و جو از مردم بومی این منطقه هویت صیادان نیز برای ما معلوم شد که پرونده تخلف آنان برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع ذی صلاح قانونی بانه داده شد.

رئیس اداره محیط زیست بانه  افزود: استفاده از این نوع دستگاه های الکتریکی برای صید ماهی  می تواند زیان های غیرقابل جبرانی به محیط زیست و زندگی جانوران آبزی و کنار آبزی وارد کند چرا که استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی ها می شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی ها، آنها را با تور از سطح آب جمع آوری می کنند که این کار بدلیل ضررهایی که برای اکوسیستم و آبزیان دارد  ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

میرزایی با بیان اینکه صید غیرمجاز ماهی با جریان الکتریسته یکی از روش های کشتار دسته جمعی ماهیان است و عواقب سوئی بر مجموعه اکوسیستم آبی در محل صید دارد یادآور شد که خطر برق گرفتگی شدید  نیز جان صیادان را در این روش تهدید می کنند.





 



برچسب ها :

صیددستگیری دو متخلف صید ماهی با دستگاه برق در بانهبانهدوستداران طبیعت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی