جمعه 28 آبان 1395 / 14:22|کد خبر : 2071|گروه : سياسي

انتقاد امام جمعه موقت بانه از کم رنگ شدن نام های اسلامی در جامعه

انتقاد امام جمعه موقت بانه از کم رنگ شدن نام های اسلامی در جامعه

امام جمعه موقت بانه گفت: انتخاب نام های نیک و اسلامی از وظایف اصلی والدین درقبال فرزندانشان است که در جامعه امروزی کم رنگ شده است

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت شهرستان بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد، بعد از توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در خصوص حقوق فرزندان نسبت به والدین گفت: انتخاب نام نیک، تربیت آنها بر اساس آموزه های دینی و اسلامی و  پس از رساندن به سن بلوغ شرعی و اجتماعی انتخاب همسری شایسته برای فرزند از زمره این حقوق است.

 وی در ادامه افزود: با توجه به این حدیث، انتخاب نام نیک از نخستین حقوقی است که فرزندان بر والدین خود دارند که متاسفانه امروزه این حقوق از جانب والدین رعایت نمی شود بطوریکه انتخاب نام های غربی و غیر متعارف در جامعه از رواج بیشتری برخوردار است.

 

امام جمعه موقت بانه ضمن انتقاد از کم رنگ شدن نام های اسلامی در جامعه،  یادآور شد: در گذشته انتخاب اسامی برای فرزندان بر اساس معیار دین و نام‌های  پیشوایان و بزرگان دینی بر روی نوزادان نوعی فخر محسوب می‌شد اما با گذشت زمان، والدین دیگر رغبتی برای انتخاب این نام ها از خود نشان نمی هد تا جایی که دیگر این نام ها را قدیمی و موجب عقب ماندگی می دانند.


ماموستا کریمی در مورد رواج نام های غربی و نامتعارف در جامعه آنرا تهدیدی جدی برای اجتماع دانست و گفت: والدین بایستی در انتخاب نام برای فرزندان خود دقت کنند و سعی داشته باشند که مانند گذشته از  اسامی انبیاء (ع) ، بزرگان دینی، مفاخر علمی و یا بزرگان عرصه جهاد و شهادت برای فرزندانشان استفاده کنند.

وی با اشاره به  نقش نام‌گذاری در زندگی اجتماعی و آینده فرزندان،خاطرنشان کرد که والدین باید در نامگذاری نهایت دقت را بخرج دهند و از نامهایی استفاده  کنند که فردا روز در محیط مدرسه و جامعه موجب خجالت و سرافکندگی فرزندانشان نشود.

 کریمی  یادآور شد که نام گذاری فرزندان با اسامی نا متعارف و غربی می‌تواند نفوذ فرهنگ بیگانه را نشان داده و خطری برای فرهنگ اسلامی ما باشد.


امام جمعه موقت بانه در بخش دیگری از خطبه های خود از تلاش مجموعه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در تحقق طرح تحول نظام سلامت و تشکیل پرونده های الکترونیک سلامت برای شهروندان بانه ای در همه نقاط شهر هم تقدیر کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان بانه حاضر است به شرط واگذاری یک قطعه زمین  برای ایجاد مرکز سلامت در این نقطه از شهر تمام هزینه احداث آنرا تقبل کند.

وی با بیان اینکه این کار  نقش بسزایی در ارتقای شاخص های بهداشتی و سلامت شهروندان حاشیه نشین دارد از مردم و خیرین خواست تا نسبت به تهیه زمین برای این کار تلاش کنند.

ماموستا کریمی همچنین از نبود پزشک در محل پزشک قانونی بانه نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: پزشک قانونی این شهر مدتی است که بدلیل نبود پزشک غیر فعال می باشد و شهروندان بانه ای  به ناچار مجبورند هنگام نیاز به پزشک قانونی به مرکز استان مراجعه کنند که این موضوع با توجه به دروی مسافت و خطرات راه امری بسیار سخت و دشوار است.

وی از مسئولین ذی ربط در این حوزه نیز خواست تا هر چه سریعتر نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

 


 

 



برچسب ها :

امام جمعه موقت بانهبانهنام های اسلامیفرهنگ غربیکم رنگ شدن نام های اسلامی در جامعه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی