شنبه 29 آبان 1395 / 18:54|کد خبر : 2076|گروه : اقتصادي

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه:

آموزش 300 نفر در رشته های مختلف صنایع دستی در بانه

آموزش 300 نفر در رشته های مختلف صنایع دستی در بانه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه از آموزش300 بانوی بانه ای در رشته های مختلف صنایع دستی طی هشت ماه گذشته خبر داد.


سردار خندانی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر،  با اعلام این خبرگفت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه با همکاری کمیته امداد این شهرستان و طی تفاهم نامه ای که با این نهاد  در سالجاری داشته اقدام به برگزاری دوره های آموزش رشته های مختلف صنایع  دستی با اولویت روستاهای این شهرستان کرده است بطوریکه تا کنون طی هشت ماه گذشته بالغ بر 300 نفر از بانوان شهرستان بانه در رشته های مختلف صنایع دسنی آموزش دیدند.

وی آموزش در رشته‌های (جاجیم بافی، بستک دوزی، شال بافی، سفالگری، آبگینه و قلاب دوزی) را از جمله این رشته ها برشمرد و افزود: شهرستان بانه در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت و پتانسیل های بالایی است که می بایست این ظرفیت ها را تا حد ممکن پرورش داد .

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه  ضمن تقدیر از حمایت و همکاری کمیته امداد این شهرستان در برگزاری کلاس ها ی آموزشی در حوزه صنایع دستی خاطرنشان کرد، تا کنون ده دوره آموزشی با همکاری این نهاد در سطح شهرستان بانه برگزار شده که در حال حاضر این کلاس ها همچنان در روستاهای ساوان و خوری آباد در حال برگزاری است.

 سردار خندانی در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع دستی گفت:
هنرهای سنتی جزیی از فرهنگ ملی ما و بلکه پایه و اساس آن است که  یادگار ارزشمندی از نیاکان ما می باشد که در شهرستان بانه صنعت شالبافی از این دسته یادگاری های با ارزش است که بایستی برای حفظ و تداوم آن کوشید .

 وی به نقش صنایع دستی در توسعه صنعت توریسم نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان بانه یک شهر گردشگر پذیر می باشد و سالانه بیش از چند میلیون گردشگر از این شهرستان بازدید می کنند لذا رونق بخشیدن به صنایع دستی می تواند نقش موثری در توسعه گردشگری بانه نیز بهمراه داشته باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه، همچنین از ارائه بسته های تشویقی در قالب تسهیلات قرض الحسنه برای آن دسته از صاحبان صنایع دستی به شرط ایجاد کارگاه تولیدی خبر داد و گفت: این بسته ها در راستای تقویت و توسعه صنایع دستی و همچنین تحقق شعار سال که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده در نظر گرفته شده است.

وی همچنین ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای ماندگاری روستاییان در روستاهاو جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر و گسترش حاشیه نشینی عنوان کرد و افزود: در واقع صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است که با توسعه آن، نه تنها به اشتغال زایی و اقتصاد کمک کرده ایم بلکه گام بلندی در جهت معرفی فرهنگ اصیل ایرانی برداشته ایم
.



برچسب ها :

آموزش صنایع دستی در بانهمیراث فرهنگیبانهکمیته امدادتوریسمگردشگراقتصاد مقاومتی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی