یکشنبه 30 آبان 1395 / 14:47|کد خبر : 2080|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت بانه خبر داد:

شناسایی 30 واحد عرضه مرغ زنده در بانه/ واحدهای فروش مرغ زنده در بانه جمع آوری می شوند

شناسایی 30 واحد عرضه مرغ زنده در بانه/ واحدهای فروش مرغ زنده در بانه جمع آوری می شوند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه از شناسایی 30 واحد عرضه مرغ زنده در این شهرستان خبر داد و گفت: همه این واحدها در بانه جمع آوری می شوند.

 مهندس علی شالباف امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهارداشت: شناسایی این واحدهای متخلف براساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بانه مبنی بر تشدید مبارزه با کشتار غیرمجاز و در راستای تامین سلامت شهروندان از چندی پیش آغاز شده که توانستیم 30 واحد عرضه مرغ زنده را در این شهرستان شناسایی کنیم.

وی افزود: از روز گذشته حدود 30 اخطار کتبی برای واحدهای فروش مرغ زنده در بانه صادر کردیم  و در این اخطار 15 روز به فروشندگان این مراکز مهلت دادیم تا نسبت به جمع آوری واحد خود اقدام کنند .

رئیس مرکز بهداشت بانه تصریح کرد: چنانچه این واحدها در وقت مقرر حاضر به جمع آوری مرکز فعالیت خود نشدند در مرحله بعد با همکاری ادارات مرتبط در این حوزه مانند شبکه دامپزشکی،  اداره صنعت، معدن و تجارت، دادسرای عمومی، اتاق اصناف، شهرداری و اتحادیه مرغداران این شهرستان واحد  آنان پلمپ و خود فروشندگان نیز به عنوان متخلفبه مراجع قضایی معرفی خواهند شد.


وی در ادامه با اشاره به وجود میکروارگانیسم سالمونلا بر روی پوست مرغ اظهار کرد: این میکروارگانیسم می‌تواند در بدن انسان زمینه‌ساز انواع بیماری از جمله بیماریهای روده‌ای شود و در شرایطی که ذبح مرغ و پرکنی آن بصورت بهداشتی انجام شده و مرغ پس از شست و شوی مناسب سرد شود، تا حد زیادی در از بین‌بردن این میکروارگانیسم موثر است.اما  این در حالیست که با ذبح و پرکنی مرغ و عدم رعایت جمود نعشی در شرایط غیربهداشتی امکان ماندگاری سالمونلا برروی پوست مرغ بسیار بالاست.

شالباف  در همین راستا توصیه کرد: افراد به طور جد از خرید مرغ زنده خودداری کرده و از مرغ‌های بسته‌بندی شده با تاریخ انقضای مشخص استفاده کنند.
 



برچسب ها :

رئیس مرکز بهداشت بانهواحدهای عرضه مرغ زندهبانهبهداشت

نظرات کاربران :

حسین از بانه [یکشنبه 14 آذر 1395 | 08:20] پاسخ

به نظر من کمتر کسی است که مرغ کشتار روز استفاده کند , مرغ فروشی فقط برای رفع نیاز مردم است , مردم مرغ زنده می خواهند تا مرغ مردار شده

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی