چهارشنبه 3 آذر 1395 / 17:19|کد خبر : 2090|گروه : اجتماعي

1900 نفر از مردم بانه در بیمارستان صحرایی سپاه ویزیت رایگان شدند

1900 نفر از مردم بانه در بیمارستان صحرایی سپاه ویزیت رایگان شدند

فرمانده سپاه بانه گفت: در دو روز گذشته 1900 نفر از مردم محروم بخش نمشیر شهرستان بانه در بیمارستان صحرایی سپاه ویزیت رایگان شدند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، فرمانده سپاه بانه، امام جمعه و فرماندار این شهرستان در دومین روز از شروع بکار بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی سپاه بیت المقدس استان کردستان به مردم محروم بخش نمشیر، از این بیمارستان صحرایی در شهر کانی سور بازدید کردند.

سرهنگ مصطفی  سلیمانی فرمانده سپاه بانه در جریان این بازدید، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بیمارستان صحرایی طی دو روز گذشته گفت: این بیمارستان صحرایی به مناسبت هفته بسیج و در راستای محرومیت زدایی از مردم مناطق محروم و مرزی شهرستان بانه از روز گذشته کار خود را آغاز کرد بطوریکه در این مدت بالغ بر 1900 نفر از مردم بخش نمشیر و سایر بخش های محروم بانه در این بیمارستان صحرایی بصورت کاملا رایگان ویزیت شدند.


وی از همکاری صمیمانه شبکه بهداشت و درمان بانه و همچنین جمعیت هلال احمر این شهرستان  با پرسنل بسیج جامعه پزشکی استان و شهرستان بانه تقدیر کرد و افزود: مدیریت شبکه بهداشت و درمان بانه با اعزام پزشکان متخصص در رشته های تخصصی قلب ، ارتوپدی، اطفال، داخلی، زنان و زایمان و همچنین پزشک عمومی برای ویزیت مراجعه کنندگان در این دو روز نهایت همکاری را با سپاه استان و شهرستان بانه داشته است که جای قددانی دارد.

فرمانده سپاه بانه همچنین از همکاری جمعیت هلال احمر این شهرستان در اعزام داوطلبان و امدادگران به این بیمارستان تقدیر کرد و گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر بانه نیز در دو روز گذشته کمک فراوانی در بحث پذیرش بیماران و گرفتن قند و فشار خون از آنها داشته اند.

قاسم کاوه ، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان نیز ضمن ابراز رضایت از روند خدمات دهی به بیماران  در  دو روز گذشته اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری و تعامل خوبی که بین ادارات درمانی و امدادی شهرستان بانه و  جامعه پزشکی استان برقرار بود توانستیم در مدت مذکور خدمات قابل ملاحضه ای به بیماران در تخصص های مذکور ارائه دهیم.

وی بیشترین مراجعه در دو روز گذشته را مربوط به رشته های داخلی و پزشک عمومی عنوان کرد و افزود: بیمارانی که بنا به تشخیص پزشک  نیاز به مراقبت بیشتر و درمان تکمیلی تر داشته باشند با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان بانه به بیمارستان صلاح الدین ایوبی و یا مرکز استان معرفی می شوند که در این مرحله نیز تا مداوای کامل تمام مراحل درمانی بیمار رایگان خواهد بود.

در ادامه راشد عذیری فرماندار بانه نیز ضمن تقدیر از بسیج جامعه پزشکی استان کردستان و سپاه بانه در برپایی این بیمارستان صحرایی گفت: سپاه همیشه با مردم، در بین مردم و در کنار مردم استان کردستان بوده و علی رغم اینکه در راستای همه مسائل امنیتی و نظامی، برای برقراری امنیت، ایجاد وحدت و همدلی سپر بلای مردم بوده در حوزه محرومیت زدایی و مردم یاری هم به خوبی ادای دین کرده است.

وی با بیان اینکه مردم مناطق محروم و مرزی بانه  به این خدمات نیاز مبرم دارند افزود: امید است که در سایر بخش های شهرستان بانه نیز شاهد بر پایی این گونه بیمارستان ها با مدت زمان کاری بیشتر  باشیم.

سید سروش موسوی پناه مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه بانه نیز گفت: بسیج جامعه پزشکی این شهرستان در راستای ارتقای شاخص های سلامت مردم در مناطق محروم و دورافتاده بانه در طول سال برناه های متنوعی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و همچنین جمعیت هلال احمر برگزار می کند که کمک به برپایی  بیمارستان صحرایی یکی از این اقدامات است.

وی همچنین از اجرای ویژه برنامه های خاصی توسط بسیج جامعه پزشکی بانه  به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد و گفت: اعزام اکیپ بسیج جامعه پزشکی شهرستان بانه به یکی از روستاهای مناطق مرزی این شهرستان و همچنین ویزیت رایگان شهروندان در بهداری شهید نصرالهی بانه در طول هفته بسیج از جمله این برنامه هاست.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی