جمعه 5 آذر 1395 / 14:01|کد خبر : 2096|گروه : سياسي

امام جمعه موقت بانه از گسترش فرهنگ اسراف در جامعه انتقاد کرد

امام جمعه موقت بانه از گسترش فرهنگ اسراف در جامعه انتقاد کرد

امام جمعه موقت بانه از رواج فرهنگ اشرافیگری و اسراف در جامعه انتقاد کرد.

  به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملاجمال کریمی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن اشاره به کم رنگ شدن روحیه قناعت در بین مردم از گسترش فرهنگ اشرافیگری و اسراف در بین اقشار جامعه انتقاد کرد.

وی قناعت را مایه رستگاری و شیوه زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) و سایر بزرگان دینی عنوان کرد و افزود: دنیا و مادیات آن هیچ جایگاهی در نزد این بزرگان نداشت بطوریکه بی توجهی به دنیا در سبک و سیره زندگی پیامبر(ص) به وضوح پیداست .

 امام جمعه موقت بانه با اشاره به آیات و روایات اسلامی گفت: در جهان بینی الهی اسراف یکی از رذایل اخلاقی به شمار می رود تا جایی که به صراحت از اسرافکاران بعنوان برداران شیطان یاد شده  است چرا که یکی از مولفه های ارزشمند در سبک زندگی اصیل و اسلامی مصرف صحیح و بهینه در امور مختلف به ویژه مسائل مالی و اقتصادی است.

ماموستا کریمی به آثار سوء اسراف در جنبه های اجتماعی و خانوادگی هم اشاراتی کرد و گفت: بدیهی است که با ایجاد چنین منشی قناعت در زندگی افراد کم رنگ و یا ازمیان می رود که این خود سبب بوجود آمدن مشکلاتی چون چشم و هم چشمی، ایجاد فاصله های طبقاتی و در نهایت متلاشی شدن بنیان خانواده می شود.
  
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مناسبت های هفته  فرا رسیدن پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در آذر سال 1358، این روز را نیز به همه ملت ایران بویژه بسیجیان تبریک گفت و افزود: امروز بسیج بعنوان یک سازمان مردمی در تمامی صحنه ها حضوری فعال و موثر دارد.

ماموستا کریمی به آخرین منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج هم اشاره کرد و گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری، داشتن تقوا و اخلاق از ویژگی های بارز بسیج عنوان شده است که این دو ویژگی رمز موفقیت بسیج از بدو تشکیل تا به امروز بوده است.


  وی همچنین جنایت تروریستی اخیر توسط گروهک های تکفیری نسبت به اتوبوس حامل زائرین اربعین را هم به شدت محکوم کرد و گفت: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که عده ای مزدور استکبار به نام دین دست به قتل و کشتار مسلمانان بی گناه می زنند که این عمل آنها نه تنها از نظر دین اسلام مطرود است بلکه در هیچ دین و آیینی هم مقبولیت ندارد.

 


 



برچسب ها :

انتقاد امام جمعه موقت بانه از اسرافقناعتسبک زندگیاشرافی گریبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی