جمعه 5 آذر 1395 / 15:19|کد خبر : 2097|گروه : اجتماعي

عابرین پیاده بیشترین درصد متوفیان تصادفات درون شهری بانه را تشکیل می دهند

عابرین پیاده بیشترین درصد متوفیان تصادفات درون شهری بانه را تشکیل می دهند

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه با اشاره به آمار متوفیان تصادفات درون شهری طی 8 ماه گذشته گفت: بیشترین درصد متوفیان تصادفات درون شهری بانه در این مدت مربوط به عابرین پیاده است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سرهنگ اسدالله دالوند پیش از ظهر امروز بعنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه شهر بانه با اشاره به حوادث رانندگی طی 8 ماهه گذشته در این شهرستان اظهار داشت: بر اساس آمار حوادث رانندگی درون شهری در بانه طی مدت مذکور با وضعیت نگران کننده ای مواجه ایم.

وی افزود: علی رغم اقدامات زیادی که امسال به لحاظ فرهنگ سازی ، آموزش ، ایمن سازی معابر و اصلاح هندسی های متعددی که در نقاط حادثه خیز شهرستان بانه انجام شده باز هم  شاهد افزایش آمار تصادفات منجر به جرح و فوت در بانه هستیم.

سرهنگ دالوند با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت در بانه مربوط به موتور سواران و عابرین پیاده است افزود: با توجه به وقوع چندین فقره تصادف منجر به فوت در دو ماه گذشته آمار متوفیان عابرین پیاده ما افزایش یافت بطوریکه در حال حاضر عابرین پیاده بیشترین درصد متوفیان تصادفات درون شهری بانه را تشکیل می دهند.

 

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه، داشتن شتاب و عجله بی مورد و همچنین عدم توجه به جلو و محیط پیرامون را از دلایل عمده در تصادفات درون شهری و برون شهری در بانه عنوان کرد و گفت: اگر چه نامناسب بودن جاده ها هم در وقوع تصادفات دخیل است اما عامل انسانی مهمترین عامل در وقوع تصادفات می باشد.


 دالوند، یادگیری قوانین و مقررات رانندگی را بسیار ساده اما رعایت این مقررات را سخت دانست و افزود: لذا  فرهنگ سازی و نهادینه کردن مقررات راهنمایی و رانندگی در کنار آموزش مسمتر این قوانین بایستی از سنین کودکی مورد توجه خانواده ها و مسئولین قرار بگیرد.

 
وی با اشاره به نقش خانواده ها بویژه والدین در کاهش تصادفات، از والدین خواست مادامیکه فزند آنها موفق به دریافت گواهینامه نشده  و به آن حد از کسب مهارت و تجربه در رانندگی نرسیده وسیله نقلیه خود در اختیار آنها قرار ندهند که در غیر این صورت در دامن زدن به تصادفات دخیل هستند.

 رئیس راهنمایی و رانندگی بانه، کودکان و افراد مسن را دو قشر آسیب پذیر در تصادفات درون شهری عنوان کرد و گفت: در تصادفات منجر به فوت اکثر متوفیان افراد سن بالا هستند.

 

سرهنگ دالوند ضمن تقدیر از تعامل مدیریت شهری در ایمن سازی معابر از شهرداری بانه نسبت به خط کشی محل عبور عابرین پیاده در مرکز شهر و ایمن سازی بلوار و خیابان های جدید الاحداث تاکید کرد.

 

 

 




 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی