جمعه 5 آذر 1395 / 16:27|کد خبر : 2098|گروه : سياسي

تجمع بزرگ بسیجیان بانه برگزار شد

تجمع بزرگ بسیجیان بانه برگزار شد

با فرارسیدن پنجم آذرماه و روز بسیج مستضعفان، تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان بانه در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سرهنگ احمد فرجی جانشین سپاه بانه در این مراسم با اشاره به نقش بسیج در برهه های مختلف از عمر انقلاب گفت: این نهاد مردمی از بدو تشکیل تا به امروز نقش موثری در تداوم و کسب موفقیت های متعدد برای نظام و ملت ایران داشته است.

وی با بیان اینکه بسیج در دوران 8 سال جنگ تحمیلی بیش از 36 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است افزود: بسیج در حساس ترین برهه از تاریخ این انقلاب بدون هیچ چشم داشتی و فقط صرف احساس مسئولیتی که در قبال دین و دفاع از آب و خاک خود داشت پا در میدان جهاد گذاشت و در این حوزه کارنامه درخشانی هم از خود به یادگار گذاشت.

سرهنگ فرجی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز بسیج در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور حضوری فعال و چشمگیر دارد خاطرنشان کرد، بسیج در عرصه جهاد با دشمنان دین خدا  نیز پرچم دار است بطوریکه امروز حضور نیروهای بسیجی در عراق و سوریه بعنوان مدافعان حرم در راستای رسالتی است که این نهاد در  دفاع از اسلام و مستضعفین جهان دارد چرا که در تفکر بسیجی دفاع از اسلام و مسلمین مرز جغرافیایی نمی شناسد.


جانشین سپاه بانه امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون مجاهدت و جان فشانی شهداء و در کنار آن تفکر بسیجی دانست و گفت: اگر امروز ما در یک جهان پر از آشوب و جنگ در کمال امنیت و آرامش زندگی می کنیم مرهون این دو عامل است که بایستی قدردان و شکرگزار این نعمت بزرگ الهی باشیم.

 وی یادآور شد: وظیفه بسیجیان، نقش آفرینی در برابر نقشه های شوم دشمنان و دفاع از آرمان های انقلاب و به احتزاز در آوردن پرچم اسلام ناب محمدی در سرتاسر جهان است.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین هاشم پور نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان سقز نیر که مهمان ویژه این مراسم بود، بسیج را گرانمایه ترین یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این سازمان مردمی که اعضای آن را اقشار مختلف مردم تشکیل می دهند بزرگترین یادگار امام(ره) است .

وی نداشتن وابستگی به هیچ حزب و جناح سیاسی ، عدم دلبستگی به مادیات و تعلقات دنیوی و اطاعت از فرامین ولی فقیه را از بارزترین ویژگی های بسیج برشمرد و افزود:  محصور نبودن بسیجی در زمان و مکان خاص از دیگر ویژگی های این سازمان مردمی است.

حجت الاسلام هاشم پور، تفکر بسیجی را برگرفته از آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) و الگوی او را در سیره و روش زندگی پیامبر گرامی اسلام دانست و خاطرنشان کرد ، پایداری بسیج در برابر دشمنان ، استکبار ستیزی و تواضع این نهاد  همه نشات گرفته از این الگو پذیری و بصیرت بسیجیان است.

 
این روحانی یادآور شد، بسیجی به کسی گفته می شود که در هر جا که پای عزت و شرف مسلمانان در میان باشد با گام های استوار خود وارد میدان شده و در راه حفظ عزت و شرف مسلمین از جان خود بگذرد.

وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری  بسیج شجره طیبه ای است که در گلزار معطر انقلاب رویید و به بار نشست که روز به روز نیز در حال تنومندترشدن است بطوریکه امروز دارای 22 قشر و شاخه در سرتاسر میهن اسلامی می باشد.

 

 حجت الاسلام هاشم پور با اشاره به نقش بسیج در حل مشکلات مختلف در طول انقلاب  یادآور شد، تجربه نشان داده است  بسیج در هر جا که وارد میدان شده با استعانت از خدا و اراده قوی خود این مشکلات را حل کرده است.
  

 

    



 

 

 


 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی