شنبه 6 آذر 1395 / 13:02|کد خبر : 2099|گروه : اجتماعي

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه:

98 درصد موقوفات بانه به نیت مساجد است/واقفان نیاز روز جامعه را مد نظر قرار دهند

98 درصد موقوفات بانه به نیت مساجد است/واقفان نیاز روز جامعه را مد نظر قرار دهند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه با بیان اینکه 98 درصد موقوفات این شهرستان به نیت مساجد است گفت: واقفان نیاز روز جامعه را مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، پیش از ظهر امروز یک نشست خبری با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه و خبرنگاران این شهرستان به منظور تبیین عملکرد اداره اوقاف و امورخیریه بانه در  طول 8 ماه گذشته امسال و همچنین  تشریح برنامه های دهه وقف در محل اداره اوقفو امورخیریه این شهرستان برگزار شد.

 آرمان شریفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه در این نشست با اشاره به وضعیت موقوفات در  بانه گفت: در حال حاضر 273 موقوفه با 1630 رقبه در این شهرستان وجود دارد که 1260 مورد آن دارای درآمد و مابقی فاقد درآمد هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان بانه در میان سایر شهرستان های استان کردستان به لحاظ موقوفات دارای هم اکنون دارای رتبه دوم است افزود: این در حالیست که امسال فقط دو مورد وقف جدید در شهرستان بانه داشتیم که این تعداد در مقایسه با بیشتر شهرستان های استان کردستان بسیار کم است و این موضوع می طلبد که ماموستایان آیینی در خصوص ترویج سنت حسنه وقف در جامعه اطلاع بیش از پیش رسانی کنند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه همچنین  به نیت واقفان در خصوص موقوفات در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: حدود 98 درصد نیت واقفان در این بانه به  نیت مساجد است که می طلبد  مردم در انجام موقوفات جدید به نیازهای روز جامعه  توجه کنند.

شریفی تصریح کرد: درصد بسیار کمی از موقوفات شهرستان بانه مربوط به توسعه و ترویج قرآن، خدمات بهداشتی درمانی ، آموزش و کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی بضاعت است که از این رو درخواست می کنیم واقفان در وقف های جدید خود این نیازهای شهرستان را مد نظر قرار دهند.

وی افزود اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه این افتخار را دارد که صد در صد به نیت واقفان عمل کرده و در این عمل نیر هم  بعد زمانی و هم بعد مکانی وقف را بصورت کامل رعایت کرده است.


این مسئول در ادامه به بخش دیگری از اقدامات اداره اوقاف بانه در طول 8 ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: تنظیم 340 سند اجاره نامه، تحت پوشش قرار دادن 47 نفر از خادمین مساجد سطح شهر برای بیمه تامین اجتماعی و افزایش 50 درصدی حقوق ماموستایان از جمله مهمترین این اقدامات بوده است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه همچنین از اخذ حکم قطعی مقام قضایی برای اخذ مطالبات موقوفات در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: این حکم در آینده هر  نزدیک اجرایی خواهد شد.

شریفی در بخش پایانی سخنان خود به برنامه های دهه وقف در بانه هم اشاره کرد و گفت: برای این دهه برنامه های متعدد و متنوعی پیش بینی شده است که نواخته شدن زنگ انشاء با موضوع وقف در مدارس بانه، برگزاری محفل انس با قرآن، غبار روبی مزار شهداء، برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنای مساجد با حضور مهندس بیگلری نماینده مرد شهرستان های سقز و بانه در مسجد سید این شهرستان از جمله مهمترین برنامه های هفته وقف در  بانه می باشد.

وی همچنین برگزاری برنامه ای با عنوان وقف سلامت به منظور کمک به بیماری های خاص شهرستان بانه، تجلیل از واقفان و نیز برگزاری نشست با اساتید و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بانه به منظور کمک به ایتام و نیازمندان این شهرستان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این دهه برشمرد.

 


 

 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی