یکشنبه 7 آذر 1395 / 14:18|کد خبر : 2103|گروه : فرهنگي

رئیس اداره آموزش و پرورش بانه:

عرصه 25 فضای آموزشی در بانه موقوفه ای است

عرصه  25 فضای آموزشی در بانه موقوفه ای است

رئیس اداره آموزش و پرورش بانه گفت: در حال حاضر عرصه بیش از 25 مدرسه شهری و روستایی در بانه وقفی می باشد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، رضا خضری امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه کاردانش پویندگان بانه با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در جامعه کنونی گفت: با توجه به گسترش نیازها و افزایش ارتباط جوامع ، امروز اهمیت موضوع وقف بیش از گذشته احساس می شود تا جایی که بدون مشارکت عمومی دست یابی به یک جامعه مطلوب و ایده آل امکان پذیر نمی باشد.

وی در ادامه بیان داشت: بايد بدانيم که موقوفات کشور يکي از منابع مهم و سرمايه هاي بزرگ جامعه و کشور محسوب می شود که اگر به صورت صحيح مورد استفاده قرار بگيرد مي تواند بسياري از اهداف (اجتماعي اقتصادي وفرهنگي) کشور را تامين نمايند.

خضری به تاثیر فرهنگ وقف در گسترش نهادهای فرهنگی و آموزشی هم اشاره کرد و گفت: اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز خوشبختانه از این تاثیر بی بهره نبوده بطوریکه امروز عرصه بیش از 25 فضای آموزشی در این شهرستان وقفی می باشد و اگر این فرهنگ در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه شود بسیاری از نیازهای فرهنگی و آموزشی جامعه برطرف می شود.

  
رئیس اداره آموزش و پرورش بانه ، با اشاره به فرا رسیدن دهه وقف از فعالان در این حوزه نیز تقدیر کرد و گفت: نام گذاری ایام خاصی از سال به عناوین مختلف همه در راستای فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کارهای خیر و عام المنفعه است که می تواند نقش بسزایی در گسترش این فرهنگ ها در بین آحاد جامعه داشته باشد.

 

وی همچنین داشتن  اعتقاد، تعهد و تخصص را از دیگر ملزومات پیشرفت در جامعه امروزی برشمرد و گفت: اگر این سه عامل( مشارکت عمومی، تعهد و تخصص) در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی  لحاظ شود می توان به یک جامعه موفق و ایده آل دست یافت.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی