دوشنبه 8 آذر 1395 / 10:50|کد خبر : 2106|گروه : فرهنگي

امسال 145 هزار زائر از یادمان های دفاع مقدس بانه بازدید کردند

امسال 145 هزار زائر از یادمان های دفاع مقدس بانه بازدید کردند

فرمانده سپاه بانه گفت: امسال در مجموع 145 هزار زائر از یادمان های دفاع مقدس بانه بازدید کردند.

 سرهنگ مصطفی سلیمانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری تا پایان آبان ماه امسال بیش از 145 هزار زائر در قالب کاروان های راهیان نور از یادمان های شهدای غریب و گمنام سیران بند و یادمان کربلای 10 در بوالحسن بانه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد زائر، 85 هزار نفر آنان از یادمان سیران بند بازدید کردند گفت: امسال 60 هزار زائر هم  از یادمان بوالحسن بازدید کردند که این آمار در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

فرمانده سپاه بانه خاطرنشان کرد: یازدید این تعداد زائر از یادمان های دفاع مقدس بانه در قالب کاروان های راهیان نور می باشد که بیشتر از استان های اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم، همدان و استان یزد بوده است و علی رغم این کاروان های سازمان یافته، بالغ بر 11 هزار نفر هم بصورت آزاد و با خودروهای  شخصی خود از محل این یادمان ها در سیران بند و بوالحسن دیدن کرده اند.

سرهنگ سلیمانی همچنین، از حضور 40 زائر خارجی از دانشگاه کراچی پاکستان هم در یادمان های دفاع مقدس بانه طی سالجاری خبر داد و گفت: شهرستان بانه به واسطه داشتن یادمان های دفاع مقدس در سیران بند، و بوالحسن سالانه پذیرای خیل عظیمی از کاروان های راهیان نور به این شهرستان می باشد بطوریکه طی چند سال اخیر از کشورهای خارجی نیز زائرانی از این یادمان ها دیدن کردند.

سلیمانی در ادامه  به کاروان های راهیان نور دانش آموزی این شهرستان نیز پرداخت و گفت: هرساله از اوایل مهر ماه تا پایا آبانماه  دانش آموزانکردستانی در قالب کاروان های راهیان نور دانش آموزی  از یادمان های سیران بند و بوالحسن در  بانه دیدن می کنند که امسال سهم شهرستان بانه در حوزه کاروان های راهیان نور دانش آموزی استان کردستان  5500 نفر بود.

این مقام مسئول در سپاه بانه گفت: امسال دانش آموزانی از بیجار، سقز، دیواندره و خود بانه از مناطق عملیاتی این شهرستان در سیران بند و بوالحسن بازدید کرده اند.

 وی ، راهیان نور را فرصتی مناسب برای معرفی هر چه بیشتر چهره فرهنگی بانه و همچنین رشد اقتصادی این شهرستان دانست و به تقویت زیر ساخت های موجود در این حوزه تاکید کرد.
.

فرمانده سپاه بانه ، تصریح کرد: زائرین یادمان های دفاع مقدس شهرستان بانه هر ساله در حال افزایش است و این موضوع می تواند ظرفیت مناسبی برای رشد و ارتقای شاخص های فرهنگی و اقتصادی شهرستان بانه باشد.

وی در پایان از همکاری شایسته شهرداری بانه ، اداره راه و شهرسازی، آموزش و پرورش ، مجموعه فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان بانه و همچنین جمعیت و داوطلبان هلال احمر این شهرستان  و سایر ادارتی که در حوزه راهیان نور با سپاه همکاری داشتند تقدیر کرد و گفت: راهیان نور تنها متعلق به سپاه نیست بلکه متعلق به همه شهرستان است.

 



 



برچسب ها :

راهیان نور بانهفرمانده سپاه بانهبانهراهیان نورسیران بندیادمان های دفاع مقدس بانهبوالحسن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی