سه شنبه 9 آذر 1395 / 15:04|کد خبر : 2110|گروه : اجتماعي

خرید زمین مسکونی برای روحانیان بانه فقط از طریق تشکیل تعاونی امکان پذیر است

خرید زمین مسکونی برای روحانیان بانه فقط از طریق تشکیل تعاونی امکان پذیر است

بیگلری با بیان اینکه بیشتر روحانیون شهرستان بانه فاقد مسکن و مستاجر می باشند به ضرورت تشکیل یک تعاونی مسکن ویژه روحانیون این شهرستان تاکید کرد و گفت: خرید زمین مسکونی برای روحانیان بانه فقط از طریق تعاونی امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس، پیش از ظهر امروز در مراسم محفل انس با قرآن شهرستان بانه که به مناسبت دهه وقف و با حضور جمعی از ماموستایان آیینی در مسجد سید این شهر برگزار شد، با اشاره به وضعیت ضعیف معیشت ماموستایان آیینی اظهار داشت: امروز بسیاری از روحانیان و طلبه های ما در کردستان بویژه شهر مرزی بانه در نهایت فقر و سختی زندگی به سر می برند.

 وی عدم برخورداری ماموستایان از مسکن و در زندگی در منازل استیجاری را از عمده ترین مشکلات این قشر در بانه عنوان کرد و افزود:این وضعیت شایسته و در شان ماموستایان آیینی ما نیست هر چند این بزرگواران انسان هایی قناعت پیشه و  بلند طبع می باشند اما شرایط کنونی و وضعیت اجتماعی ایجاب می کند که ماموستایان ما نیز از این حداقل امکانات رفاهی بهره مند شوند.

مهندس بیگلری خاطرنشان کرد،  مدتی پیش نیز این مشکل در یادواره شهدای روحانی بانه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بانه برگزار شد نیز مطرح شد که در این جلسه  مقرر شد نسبت به ایجاد مسکن تعاونی ویژه روحانیون در شهرستان بانه اقدام شود.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه تصریح کرد:خرید زمین مسکونی در حال حاضر برای ماموستایان در بانه فقط در صورت تشکیل شرکت تعاونی توسط خود آنها امکان پذیر است و تا این مهم صورت نگیرد آنها صاحب زمین نخواهند شد .

بیگلری گفت: پس از تشکیل شرکت تعاونی نیز  یک قطعه زمین کشاورزی در حاشیه شهر که نزدیک به محدوده شهری باشد را خریداری خواهیم کرد  تا الحاق آن در آینده به محدوده شهری با مشکل مواجه نباشد و سپس  اقدامات لازم نسبت به تغییر کاربری این زمین از کشاورزی به مسکونی را انجام خواهیم داد.


  وی عدم رسیدگی به وضعیت مسکن و معیشت روحانیون را تهدیدی برای ترغیب جوانان در گرایش به سمت مدارس دینی برشمرد و گفت: اگر فکری برای حل این مشکلات اندیشیده نشود در آینده بسیاری از حجره های ما در مدارس علوم  دینی خالی خواهد ماند.

 

بیگلری در پایان، از تسریع در روند تکمیل درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بانه برای افراد تحت پوشش این بیمه، اتمام بیمارستان 98 تختخوابیاین شهرستان تا پایان سالجاری، و همچنین آبگیری سد عاباس آباد در آینده نزدیک و تامین اعتبار لازم برای این کار خبر داد.

 



برچسب ها :

بیگلریمحفل انس با قرآنشرکت تعاونی مسکن روحانیاندرمانگاه تامین اجتماعی بانهسد عباس آبادبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی