چهارشنبه 10 آذر 1395 / 09:39|کد خبر : 2113|گروه : اجتماعي

بخشدار ننور:

مهمترین مشکل بخش ننور بانه در حوزه راه است

مهمترین مشکل بخش ننور بانه در حوزه راه است

بخشدار ننور گفت: مهم ترین مشکلات این بخش در حوزه راه به علت وضعیت نا مناسب راه های روستایی و جاده های بین شهری است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمد رحیمی عصر دیروز در نشستی که به منظور بررسی مشکلات بخش ننور با حضور مهندس بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه و همچنین شوراها و دهیاران این بخش در بخشداری ننور برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین مشکل بخش ننور بانه در حوزه راه است.

وی افزود: بخش ننور به واسطه قرار گرفتن در مسیر جاده بانه- مریوان، بازارچه مرزی سیران بند،  بازارچه کولبری هنگه ژال، یادمان سیران بند و همچنین منطقه نمونه گردشگری سورین همواره محل تردد مسافر و خودروهای زیادی در طول ایام مختلف سال است که متاسفانه به دلیل نا مناسب بودن وضعیت راه در این مسیرها و ضعف زیرساخت های موجود در این حوزه کشش این حجم بالا از ترافیک را ندارد.

بخشدار ننور همچنین به پروژه احداث جاده قرج دابان در این بخش نیز اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه نزدیک به یک دهه از شروع احداث این پروژه می گذرد اما به دلیل کمبود اعتبارات هنوز هم این پروژه به اتمام نرسیده که این موضوع در فصولی از سال هنگام بارش نزولات جوی به علت آماده نبودن جاده و عدم قابلیت آن در هدایت آبهای سطحی به کنار جاده، شب هنگام موجب یخ بستن مسیر و لغزندگی جاده  می شود که این مسئاله خطرات زیادی برای خوردوهای عبوری از این جاده را بهمراه دارد.


 رحیمی، ناتمام ماندن پل خروجی شهر بویین به سمت سیران بند را از دیگر مشکلات بخش ننور در حوزه راه و ارتباطات برشمرد و یادآور شد، در حال حاضر بالغ بر 90 درصد عملیات فیزیکی مربوط به احداث این پل به اتمام رسیده که مدتی است به علت نبود اعتبار همچنان ناتمام رها شده است.

 وی همچنین به خرابی جاده خروجی شهر بویین به سمت بازارچه مرزی سیران بند و یادمان شهای غریب در این منطقه به طول 150 متر هم اشاره کردو گفت: تردد خودروهای سنگین در این مسیر موجب ایجاد دست انداز و چاله های متعددی در این جاده  شده که با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل سرد سال و شروع نزولات جوی، قطعا  وضعیت نامناسب تری در این مقدار از جاده مذکور ایجاد خواهد شد .


بخشدار ننور گفت: علی رغم اینکه بازارچه کولبری هنگه ژال در این بخش قرار گرفته اما بدلیل دستور العملی که استفاده از مزایای این بازارچه های کولبری را برای روستاهای تا محدوده 15 کیلومتری مشخص کرده، بیش از 9 روستای ما در بخش ننور از این حداقل نعمت مرزنشینی  هم بی بهره هستند .

 وی افزود: شهر بویین نیز به علت اینکه صرفا در تقسیمات کشوری جزو شهرهای کشور محسوب می شود از این مزیت بی بهره است که امیدواریم با توجه به محرومیت شهر بویین و ارتقای این فاصله از 15 به 20 کیلومتر ، شهر بویین و 9 روستای مرزی این بخش نیز بتوانند از منافع این بازارچه های کولبری برخوردار شوند.  
 

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت و پتانسیل های بخش ننور در حوزه گردشگری و داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی در این بخش هم اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود این همه جاذبه و ظرفیت،بخش ننور نیازمند توجه بیشتر است.

وی همچنین گزارشی از احداث پروژه های عمرانی طی دو سال اخیر در این بخش ارائه کرد و یادآور شد ، اجرای 36 پروژه در طرح بخش ننور  اعم از اجرای طرح هادی،  احداث خانه بهداشت، خانه عالم، پل، مدرسه از جمله این اقدامات است که بخشداری ننور نیز در اجرای این پروژه ها با سایر ارگان های اجرایی نهایت تعامل و همکاری را داشته است.


بخشدار ننور همچنین، تشکیل انجمن میراث فرهنگی، تشکیل شوراهای امر به معروف در بیش از 20 روستای بخش ننور و نیز تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و بهداشت را از اقدامات فرهنگی اجتماعی در این بخش برشمرد.  



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی