پنجشنبه 11 آذر 1395 / 11:45|کد خبر : 2115|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت:

کشف 200 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در بانه

کشف 200 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در بانه

رئیس مرکز بهداشت بانه از کشف و ضبط 200 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فرآورده های گوشتی غیر قابل استفاده طی بازرسی شامگاه گذشته در این شهرستان خبر داد.

مهندس علی شالباف، امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: شامگاه گذشته در راستای برنامه ها و وظایف اداری و به منظور کنترل هر چه بیشتر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان بانه بازدیدی از این مراکز بصورت سر زده انجام گرفت.

وی  افزود: در این بارزرسی که با مشارکت 6 نفر از بازرسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بانه از این مراکز  صورت گرفت حدود 200 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته به ارزش ریالی بیش از 20 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

   شالباف همچنین از بازرسی چند رستوران و غذاخوری در سطح شهر بانه طی شامگاه گذشته نیز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رستوران ها و غذاخوری ها جزو مراکز حساس به شمار می روند و از طرفی دیگر تعطیلی های مکرر در هفته جاری موجب ورود خیل انبوهی از مسافران به  شهرستان بانه شده بود حساسیت ما را برای بازدید از رستوران ها و غذاخوری های سطح شهر چندین برابر کرد بطوریکه در این بازدید ها نیز  مقدار قابل توجهی فرآورده های گوشتی غیر قابل مصرف هم کشف و ضیط شد.

 
رئیس مرکز بهداشت بانه، شیر ، انواع آبمیوه  و فرآورده های گوشتی غیر قابل مصرف را از جمله مواد غذایی فاسد که طی بازرسی شامگاه گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهر کشف و ضبط شد عنوان کرد و گفت: در همین راستا 10 اخطاریه در محل برای صنوف متخلف صادر و  همچنین مقرر شد در مدت یک هفته نسبت به رفع نواقص صنوف خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد،  پس از اتمام موعد مقرر مجددا از این مراکز بازدید خواهیم داشت و چنانچه تخلفی از آنان مشاهده شود این بار پس از معرفی به مراجع قضایی نسبت به پلمپ مغازه آنان اقدام خواهد شد.

شالباف تصریح کرد: بازرسان شبکه بهداشت و درمان بانه بدلیل حساسیت عرضه مواد غذایی، تأمین سلامت مصرف‌کنندگان و ارتقای سطح بهداشتی شهروندان به‌صورت مستمر و در ساعات مختلف از شبانه روزی مراکز عرضه‌کننده را پایش و رصد می‌کند و به شهروندا بانه ای اطمینان می دهد که در راستای تامین سلامت مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند .

رئیس مرکز بهداشت بانه همچنین خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی
۱۹۰ برای شکایات و اعلام مشکلات بهداشتی شهروندان به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو است و چنانچه شهروندان با مشکلی در این حوزه مواجه شدند شکایت خود را هر چه سریعتر برای پی گیری از طریق این سامانه اعلام کنند.

 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی