سه شنبه 5 آبان 1394 / 09:21|کد خبر : 212|گروه : اقتصادي

ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی «بانه ـ مریوان» به تصویب رسید

ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی «بانه ـ مریوان» به تصویب رسید

جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی عصردوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و پیشنهاد لایحه ی ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی سیستان و ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بانه ـ مریوان به تصویب رسید.

به گزارش آرباباخبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به طرح پیشنهادی لایحه‌ی ایجاد این دو منطقه‌ی آزاد تجاری‌ـ صنعتی، گفت: دولت مصمم است برای توسعه، عمران و آبادانی استان های سیستان و بلوچستان و کردستان تدابیر ویژه ای بیاندیشد و وضعیت معیشت مردم این منطقه را بهبود بخشد.

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسائل و مشکلات استان های کردستان و سیستان و بلوچستان ، خاطرنشان کرد: مردم این دو استان مرزدارانی غیور و وفادار به نظام و کشور هستند که از خودگذشتگی های زیادی نشان داده اند و دولت مصمم است با برنامه ریزی دقیق، شرایط تحول و توسعه این مناطق را فراهم کند.

 

در این جلسه که وزرای نفت، دادگستری، جهاد کشاورزی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی کشور، حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و استانداران سیستان و بلوچستان و کردستان نیز حضور داشتند، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه ی اقتصادی گزارشی از پیشنهادات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی سیستان و بانه ـ مریوان ارایه کرد.

 

در این نشست همچنین استانداران سیستان و بلوچستان و کردستان نیز توضیحاتی درخصوص مطالعات انجام شده و ظرفیت های موجود برای ایجاد این مناطق آزاد ارائه کردند و پس از بحث و بررسی، پیشنهاد لایحه ی ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی سیستان و بانه – مریوان به تصویب رسید.

 

صورت های مالی و عملکرد سازمان مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی اروند، انزلی، کیش، ارس، ماکو، قشم و چابهار مربوط به سالهای قبل نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

 

در ادامه ی این نشست موضوع اصلاح محدوده ی منطقه ی ویژه ی اقتصادی کازرون نیز مطرح شد که با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.

 

اصلاح آیین نامه ی صدور روادید و مقررات مربوط به  اتباع خارجی، تعیین تعرفه های هزینه خدمات مناطق ویژه ی اقتصادی و اصلاح برخی بندهای بودجه ی سال 94 سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد و تصمیمات مقتضی در خصوص آن اتخاذ گردید.



برچسب ها :

منطقه آزاد بانهمعیشت مردمکردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی