جمعه 12 آذر 1395 / 16:00|کد خبر : 2120|گروه : سياسي

امام جمعه بانه:

وقف موجب تداوم ارزش های اسلامی در جامعه می شود

وقف موجب تداوم ارزش های اسلامی در جامعه می شود

امام جمعه بانه گفت: سنت حسنه وقف نقش مهمی در تداوم ارزش های دینی و اسلامی در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا ملا عبدالله حیدری ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات اسلامی به تبیین اهمیت و جایگاه سنت حسنه وقف در اسلام پرداخت و گفت: خداوند متعال در چندین سوره از سوره های قرآن کریم به این سنت تاکید کرده است و حتی در  صدر اسلام بسیاری از صحابی جلیل القدر پیامبر(ص) و خود ایشان هم به وقف املاک و دارایی های خود  اشتغال داشته اند.

وی با بیان اینکه
وقف موجب تداوم ارزش های دینی و اسلامی در جامعه می شود افزود: امروزه بسیاری از مساجد سطح شهرستان بانه که نمازهای جماعت و کلاس های دین و قرآن در آنها برپاست، هزینه امورات خود را از محل  درآمد موقوفاتی که واقفین به نیت  مساجد وقف کرده اند تامین می کنند. 

ماموستا حیدری این سنت حسنه را یکی از اعمال خیر و ماندگار در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت:  وقف می تواند برای جامعه بسیار مفید باشد و مسلمانان نباید این ویژگی مهم و انسانی خود را فراموش کنند.

امام جمعه بانه در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ماه ربیع الاول ، (ماه مولود) نیز اشاره کرد و گفت: این ماه از سه جهت برای ما مسلمانان دارای اهمیت است چرا که سه رخداد مهم در این ماه به وقوع پیوسته است.

وی، میلاد رسولخدا (ص) در این ماه، هجرت پیامبر از مکه به مدینه و همچنین رحلت پیامبر اسلام  در ماه ربیع الاول را از مهم ترین وقایع این ماه که در تاریخ اسلام نیز بسیار مهم است دانست و خاطرنشان کرد، میلاد پیامبر(ص) و هجرت ایشان به مدینه که قدرت گرفتن اسلام نیز به واسطه همین هجرت بود از مهمترین  وقایع سه گانه در ماه ربیع الاول می باشد.

 ماموستا حیدری ضمن تاکید بر پیروی مسلمانان از دین اسلام یادآور شد، اسلامی که امروز به دست ما مسلمانان رسیده به همین راحتی ها در اختیار ما قرار نگرفته بلکه برای این دین الهی خون های زیادی از مسلمانان صدر اسلام تا به امروز ریخته شده و چه بسا اذیت و آزارهایی که پیامبر عظیم الشان اسلام در این راه متحمل شده اند.

وی خاطرنشان کرد، دشمنان و کینه توزان این دین آسمانی امروز هم دست از دشمنی با اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام برنداشتته اند بطوریکه  امروز هم بعد از گذشت 14 قرن از تاریخ صدر اسلام بازهم شاهد این کینه توزی ها نسبت به پیامبر (ص) در جای جای دنیای کفر و  استکبار هستیم.



 



برچسب ها :

امام جمعه بانهوقفماه ربیع الاولارزش های اسلامیبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی