شنبه 13 آذر 1395 / 15:58|کد خبر : 2125|گروه : سياسي

شهردار بانه:

آمادگی170 نیروی خدمات شهری برای مقابله با سیلاب و برف روبی در بانه

آمادگی170 نیروی خدمات شهری برای مقابله با سیلاب و برف روبی در بانه

شهردار بانه از آمادگی 170 نیروی خدمات شهری برای مقابله با سیلاب و عملیات برف روبی در فصل بارش امسال خبر داد.

بابک رستم پور، امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، به تشریح اقدامات شهرداری بانه همزمان با آغاز بارش های فصلی پرداخت و در این خصوص اظهار داشت: با توجه به تمهیدات خاصی که شهرداری بانه برای فصل زمستان در سالجاری انجام داده است آمادگی این نهاد خدمت رسان را برای مقابله با سیلاب های ناشی از بارندگی و برف روبی در مقایسه با سنوات گذشته بیشتر کرده است.

 وی افزود:شهرداری بانه علی رغم اینکه
امسال به لحاظ تجهیز ماشین آلات برف روبی اقدامات مناسبی انجام داده است در خصوص پیش بینی و تعیین نیروی انسانی  نیز بیش از 170 نفر از نیروهای خدمات شهری و عمرانی شهرداری بانه را جهت انجام خدمات برف روبی و مقابله با سیلاب های ناشی از بارندگی در مناطق مختلف این شهر در نظر گرفته است.

رستم پور ، خرید 5 دستگاه تیغه برف روب و یک دستگاه نمک پاش مکانیزه را از جمله تمهیدات شهرداری بانه در حوزه تجهیز ماشین آلات برای عملیات برف روبی امسال برشمرد و خاطرنشان کرد، در سنوات گذشته شهرداری بانه بدلیل کمبود ماشین آلات به ناچار با بخش خصوصی قرار داد منعقد می کرد که این موضوع علی رغم در بر داشتن هزینه های بالا برای شهرداری از طرفی دیگر در مدیریت برف روبی هم مشکل ایجاد می کرد.

 

شهردار بانه تصریح کرد: امسال با افزوده شدن این ماشین آلات به تجهیزات برف روبی، علی رغم اینکه بیش از 130 میلیون تومان در هزینه های شهرداری صرفه جویی خواهد شد و این موضوع  گامی مهم در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی می باشد، از سویی دیگر شاهد مدیریت واحدی در عملیات برف روبی و ارائه خدمات سریع تر و مناسب تری به شهروندان در مناطق مختلف شهرستان بانه نیز خواهیم بود.

وی یادآور شد: نمک پاشی بصورت مکانیزه از زحمت کارکنان خدمات شهری شهرداری بانه که مجبور بودند در ساعات اولیه بامداد بصورت دستی اقدام به نمک پاشی معابر کنند هم جلوگیری و در راستای تمیز کردن معابر امسال کار دقیق و علمی انجام می‌شود.

رستم پور در بخش دیگری از سخنان خود به میزان خسارت ناشی از بارندگی های اخیر در بانه هم اشاره کرد و در این باره گفت: با توجه به انجام عملیات لایه روبی رودخانه اصلی در دو ماه گذشته توسط پرسنل زحمتکش خدمات شهری و همچنین  احداث و تعریض پل های واقع در مسیر رودخانه از جمله در محلات ترخان آباد، شهرک نور و شهرک مولوی کمترین خسارت را به تاسیسات شهری و نازل در این مناطق داشتیم.

شهردار بانه بیشترین خسارت در اثر بارندگی های اخیر به منازل و تاسیسات را مربوط به منطقه شهرک سرچنار دانست و گفت: این خسارت هم بدلیل عدم اتمام شبکه هدایت آبهای سطحی در بالادست بوده که با مساعد بودن شرایط جوی مشکل این منطقه نیز در طول هفته جاری برطرف خواهد شد.

رستم پور گفت: هنگام بارش برف و انجام عملیات برف روبی شهر را به چهار منطقه تقسیم کردیم که نیرو تجهیزات برای هر منطقه نیز مشخص شده است.

 وی نسبت به وضعیت بهسازی معابر و محله های حاشیه شهر هم اشاره کرد و ضمن عذر خواهی از ساکنان این مناطق نیز گفت: بهسازی معابر و محله های آن قسمت از حاشیه شهر بانه نیز که تا کنون به دلیل محدودیت زمانی و  همچنین آماده نبودن خدمات تاسیساتی از جمله آب، گاز و فاضلاب تا به امروز نیمه تمام مانده امیدوارم با همکاری دستگاه های خدمات رسان، شبکه های مذبور در این مناطق هر چه سریعتر اجرا شود تا در نزدیکترین زمان ممکن شهرداری بانه نیز بتواند برای بهسازی معابر در این مناطق برنامه ریزی کند.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی