یکشنبه 14 آذر 1395 / 08:54|کد خبر : 2126|گروه : سياسي

موفقیت اوپک برای افزایش سهمیه نفت ایران دستاوردبزرگی برای کشور است

موفقیت اوپک برای افزایش سهمیه نفت ایران دستاوردبزرگی برای کشور است

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست اوپک و توافق اعضای آن در افزایش سهمیه نفت ایران یک دستاورد و موفقیت بزرگ برای کشور است و حقانیت ایران را در عرصه بین المللی اثبات کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محسن بیگلری با اشاره به افزایش تولید و قیمت نفت در نشست اوپک افزود: :در این نشست همه اعضای اوپک نسبت به این مساله توافق کردند سهمیه نفت جمهوری اسلامی افزایش یابد.
دبیر کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به دولتمردان و مسئولان کشور گفت: این موفقیت سبب سرافرازی و اثبات حقانیت ایران در عرصه بین المللی است.
وی افزایش قیمت نفت را در رشد اقتصادی و درآمدهای کشور تاثیرگذار دانست و افزود: نفت ذخیره و ثروت ملی کشور محسوب می شود از این نعمت خدا دادی باید در راستای افزایش درآمد و اشتغالزایی بهره گرفت.
وی تعامل و همگرایی اعضای اوپک و افزایش درآمد اعضای اوپک را از نتایج مثبت نشست اوپک برشمرد و گفت: موفقیت نشست اوپک زمینه را برای دستیابی ایران به منافع جمعی فراهم می کند.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست خود در وین توافق کردند به مدت 6 ماه از ابتدای سال 2017 میلادی روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود بکاهند و مجموع آن را به 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند.
این توافق برای نخستین بار از سال 2008 میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام صورت می گیرد که پیشنهاد این موضوع از سوی ایران مطرح شد.
در نشست اخیر اوپک در وین اعضای اوپک بر کاهش روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از مجموع تولید نفت خود و افزایش میزان تولید ایران تا 3.9 میلیون بشکه در روز توافق کردند.

منبع: ایرنا



برچسب ها :

بیگلریاوپکسهمیه نفت ایرانعرصه بین المللی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی