یکشنبه 14 آذر 1395 / 14:32|کد خبر : 2128|گروه : اجتماعي

مدیر کمیته امداد بانه:

50 یتیم بدون حامی در بانه وجود دارد

50 یتیم بدون حامی در بانه وجود دارد

مدیر کمیته امداد بانه با بیان اینکه 370 کودک یتیم تحت پوشش این نهاد در بانه وجود دارد گفت: 50 نفر از این ایتام بدون حامی هستند.

به گزارش آرباباخبر، در نهمین  روز از دهه وقف و به منظور دلجویی و شاد کردن کودکان ایتام تحت پوشش کمبته امداد بانه امروز جشنی تحت عنوان "جشن آرزوهای ایتام" با حضور امام جمعه بانه، مدیر کمیته امداد و رئیس  اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در محل کمیته امداد بانه برگزار شد.

در این جشن به 21 نفر از دانش آموزشان ایتام و بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد بانه توسط اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان کمک نقدی در قالب کمک هزینه تحصیلی اعطاء شد.

جلال خلیلی مدیر کمیته امداد بانه در  این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر 370 کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد بانه هستند که 320 نفر از این ایتام دارای حامی و 50 نفر از آنان بدون حامی هستند.


 وی افزود: 750 حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، ایتام و نیازمندان کمیته امداد بانه را حمایت مادی و معنوی می‌کنند که 120 نفر از این حامیان بومی هستند.

مدیر کمیته امداد بانه با اشاره به اینکه کمک های حامیان جوابگوی نیازهای مادی و معنوی این کودکان نیست ابراز امیدواری کرد که خیرین بیشتری نسبت به حمایت از ایتام در بانه اقدام کنند.

 خلیلی همچنین به طرح محسنین نیز اشاره کرد و گفت: 200 نفر حامی نیز در قالب طرح محسنین از 300 کودکی که سرپرست آنان به دلایل مختلفی از جمله کارافتادگی، طلاق، زندانی شدن و سایر موارد دیگر  قادر به تامین معاش آنان نیست حمایت می کنند.

ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه بانه نیز در این مراسم به اهمیت سرپرستی ایتام از دیدگاه  آیات و روایات اسلامی پردخت و گفت: در قرآن مجيد درباره ايتام آيات متعددي ديده مي شود كه در پاره اي از آيات، بي اعتنايي به يتيمان به شدت محکوم شده  تا جاییکه آنرا علامت كفر و نفاق مي شمارد.

 

وی يكي از مهمترين محاسن اخلاق را سرپرستي از ايتام  برشمرد و افزود: در دین اسلام به اين موضوع شديداً توصيه شده و مسلمانان نسبت به  تكريم يتيمان ترغيب و تشويق شده اند.

آرمان شریفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه نیز ضمن تاکید به حمایت از ایتام و نیازمندان اظهار داشت: سیاست این اداره بر  فرهنگ سازی در جامعه و شوق دادن نیت واقفین به کارهای عام المنفعه و حمایت از نیازمندان و ایتام  است  که همه اقشار جامعه باید در این فرهنگ سازی کمک کار اداره اوقاف باشند.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های شهرستان بانه در کارهای عام المنفعه و مشارکت پذیری  آنها در امور مختلف افزود: بایستی از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد و نیت آنها را به سوی نیازهای جامعه بویژه در حوزه های فرهنگی، آموزش و سلامت سوق داد.


 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی