یکشنبه 14 آذر 1395 / 15:43|کد خبر : 2129|گروه : اجتماعي

مراسم روز جهانی معلولین در بانه برگزار شد + تصاویر

مراسم روز جهانی معلولین در بانه برگزار شد + تصاویر

روز جهانی معلولین امروز طی برگزاری آینی با حضور مسئولین استانی و محلی در محل سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، رضا خضری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه در ابتدای این مراسم روز جهانی معلولین را فرصت مناسبی برای شناسایی استعداد و توانایی های این قشر از جامعه برشمرد و اظهار داشت: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی برای معرفی ظرفیت و استعدادهای معلولین و دانش آموزان با نیازهای ویژه در سطح کشور و بویژه شهرستان بانه انجام شده است.

وی افزود: امروز مدرسه استثنایی تربیت شهرستان بانه با حمایت خیرین و مسئولین تبدیل به مکانی مناسب  برای رشد و پرورش استعدادهای دانش آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان بانه شده است بطوریکه در حال حاضر، 120 دانش آموز با نیازهای ویژه در این مرکز مشغول تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش بانه خاطرنشان کرد، آموزشگاه استثنایی این شهرستان امروز آماده خدمت رسانی به جامعه معلولان و دانش آموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی ، بینایی ، معلول جسمی حرکتی و دارای اختلالات رفتاری و هیجانی است که در کنارآموزش به این افراد، خدمات توانبخشی اعم از مشاوره و گفتار درمانی نیز ارائه می شود.

  خضری با بیان اینکه هم اکنون 20 نفر از دانش آموزان آموزشگاه استثنایی بانه بصورت تلفیقی در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند تصریح کرد: در سال های اخیر تلاش های زیادی شده که برخی از دانش آموزان مدارس استثنایی با دانش آموزان مدارس عادی تلفیق شوند که متاسفانه بدلیل عدم مناسب سازی درمدارس عادی و همچنین عدم آموزش دانش آموزان مدارس عادی برای تحصیل در کنار دانش آموزان با نیازهای ویژه این موضوع زیاد موفق نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار امسال روز جهانی معلولین نیز اشاره کرد و گفت:
شعاری که سازمان ملل متحد انتخاب کرده اشاره به تصویب 17 هدف توسعه پایدار موسوم به طرح 2030 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد دارد که پایان دادن به فقر در تمامی اشکال آن و در همه جا، پایان دادن به گرسنگی ، دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار، اطمینان از زندگی سالم و ترویج رفاه برای همه در تمام سنین، اطمینان از آموزش فراگیر و باکیفیت برای همه و ترویج یادگیری مادام العمر و دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران از اهداف امسال برنامه توسعه پایدار سازمان مللمی باشد.

عباس حسین پناهی، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در ادامه این مراسم، ضمن تقدیر از خدمات خیرین بانه ای در حوزه کمک به آموزش و پرورش بویژه آموزشگاه استثنایی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات در سال های اخیر، کمک های خیرین نقش مهمی در اجرای مطلوب برنامه های آموزشی در مدت مذکور داشته است.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان عادی و همچنین دانش آموزان با نیازهای ویژه افزود: جامعه نیز در رویکرد تکمیلی باید به نحو احسن به وظیفه خود که همان فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم نسبت به شناخت توانایی های این قشراز جامعه است عمل کند.

 معاون اداره کل آموزش استثنایی کردستان همچنین به مناسب سازی محیط های آموزشی و اجتماعی برای معلولین هم تاکید کرد و گفت:
باید با دقت نظر بیشتری در معماری و ساختمان سازی خصوصاً در اماکن عمومی توجه شود تا حقوقی از معلولین ضایع نگردد.




 



برچسب ها :

مراسم روز جهانی معلولینبانهدانش آموزان با نیازهای ویژه

نظرات کاربران :

احمدی [یکشنبه 14 آذر 1395 | 21:29] پاسخ

سلام بزرگوا ، روز معلولین ، ولی باورنکنم از جمعیت حاضر در سالن آمفی تاتر ارشاد یک در صد معلول وجود داشته باشه, شاید بجای معلول مسئول آمده اند .من حتی یک نفر ویلچری ندیدم ، شاید بدون ویلچر آمده اند . ممنون

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی