چهارشنبه 6 آبان 1394 / 10:26|کد خبر : 213|گروه : سياسي

معضلی به نام ماهواره

معضلی به نام ماهواره

جنگ رسانه ای ، تنها جنگی که حتی در شرایط صلح در بین کشور ها به صورت غیر رسمی جریان دارد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، جنگ رسانه ای ، تنها جنگی که حتی در شرایط صلح در بین کشور ها به صورت غیر رسمی جریان دارد ، در سال 1373نها 3 شبکه فارسی زبان ماهواره ای مربوط به منافقین و سلطنت طلبها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعال بودند. تعداد این شبکه ها در سال 92-1391 به 125 شبکه فارسی زبان رسید.

از این تعداد کانال و شبکه ماهواره ای تعدادی در قالب فیلم و سریال مستهجن ، جوانان و خانواده ها را به طور مستقیم مورد هدف قرار داده اند. بعضی از این شبکه ها مذهبی ، بعضی دیگر مسایل سیاسی را دنبال می کنند و در این راه از هرگونه شایعه پراکنی و تضعیف نظام اسلامی دریغ نورزیده اند.

دین یکی از موانعی است که دشمنان را از رسیدن به اهدافشان باز می دارد ، از جمله برنامه ها و راه هایی که کانال های ماهواره ای در دستور کار خود قرار می دهند:

1- هجوم علیه انقلاب اسلامی و نظامی اسلامی.

2- مماشات در امور دینی : ابتدا با همسازی و همسانی و احترام جلو می آیند و در مناسبت ها تبریک و تسلیت می گویند ، تا مخاطب مسلمان ایرانی داشته باشند .

3- حمله به مقدسات در قالب نقد: در برنامه های مختلف سعی در نقد و زیر سوال بردن اعتقادات دارند ، در این راه فرصت دفاع به مدافعان و کارشناسان نمی دهند.

4- دین هراسی: با بازیها و فیلم هایی که جنبه سرگرمی دارند و برای کودکان جذاب هستند ، نمادهای دینی را به عنوان دشمن انسانیت معرفی می کنند تا کودکان از دین متنفر باشند و با آن دشمن شوند.

ماهواره و غیرت دینی و ملی:

1- غیرت سرمایه دینی مسلمان : انسان مسلمان نسبت به کیان اسلام و آن چه که مربوط به آن است، حساس است. عکس العمل نشان می دهد و از هرگونه خدشه و تعرضی به آن جلوگیری می کند.

2- با مردم با غیرت نمی توان جنگید: دشمنان دریافته اند که با کمک جنگ نرم و با ادعای تظاهر به فرهنگ جهانی و شعارهای دروغین دموکراسی و آزادی می توانند بر غیرت دینی و ملی و ارکان نظام جمهوری اسلامی حمله برند.

3- برای پیروزی باید غیرت زدایی کرد: در این شبکه ها ، انتقال فرهنگ از طریق ساخت سریال ها و فیلم های مختلف به تدریج باعث می شود که فرهنگ مخاطبان به طور غیر ملموس تغییر یافته و غیرت دینی از آنها گرفته شود.

ماهواره از خانواده ایرانی چه می خواهد؟

1- تخریب خانواده ایرانی : با عادی سازی روابط با نامحرم ، مرزهای اخلاقی بین اعضای خانواده کم و کم رنگ تر می شود. عفت زنانگی و غیرت مردانگی ، مفهومی ناآشنا جلوه می کند. خیانت به همسر را امری طبیعی جلوه می دهند ، به طوری که باعث دلسردی           و بی مهری و فروپاشی تدریجی بنیان خانواده می شود.

2- اشاعه فحشا و بی بند و باری: در قالب سریال ها و میان برنامه ها و آگهی ها ، مظاهر ضد اخلاقی را تبلیغ می کنند ، در قالب             سریال ها و فیلم ها ، سنت های اجتماعی و فرهنگی کشورها ، مخصوصا کشورهای اسلامی ، مورد تحقیر قرار می گیرد.

3- ترویج هم خانگی های بدون ازدواج ( ازدواج سفید):با ترویج این الگوی نابهنجار ، پسران و دختران را وادار می کنند ، خود را ملزم به تشکیل خانواده ، نبینند و سعی کنند ، آنها را علاقمند کنند تا این الگوی تشکیل خانواده مصنوعی را تجربه کنند.

4- ترویج هوس خواهی و تنوع طلبی: برای فرد مسلمان آماده سازی می کنند ، که حق چشیدن روابط دیگر علاوه بر روابط زناشویی را برای خود محفوظ بدارند که نهایت و غایت آن فروپاشی خانواده است.

 

ماهواره چه زخم هایی بر بدن جامعه و خانواده می زند؟

1- خود فراموشی: همان طور که خداوند متعال در قرآن کریم سوره حشر آیه 19 می فرماید: همچون کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا نیز آنها را به خود فراموشی گرفتار کرد ، آنها فاسقان هستند.

2- خدا فراموشی: ماهواره با برنامه های نامناسب باعث خدا فراموشی درانسان می شود. همچنان که خداوند می فرماید:

«که مردان منافق و زنان منافق ، همه از یک گروهند ، آنها امر به منکر و نهی از معروف می کنند ، دستهایشان را از خیر و انفاق و بخشش می بندند. ، خدا را فراموش کرده اند و خداوند هم آنها را فراموش کرده است. »( سوره توبه 67 )

3- افسردگی: ماهواره هرگونه تحرک و فعالیتی را از انسان می گیرد و روح او را از هرگونه فعالیت و تحرک باز می دارد و روح بی تحرک و فعالیت پس از مدت کوتاهی افسرده می گردد.

4- آلودگی روح: روح انسان از راه دیگر اعضاء ، صیقل یا کدر می شود ، چشم در این بین جایگاه مهمی دارد ، نگاه انسان به اشیاء خوب و مطهر ، روحش را مقدس تر می کند و نگاه انسان ب اشیاء ناپسند ، روح را دچار تاریکی می کند ، خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید : « ای پیامبر ، به مومنان بگو چشم های خود را از نگاه به نامحرمان ببندند و عفاف خود را حفظ کنند ، این برای آنان پاکیزه تر است و خداوند از آن چه که انجام می دهید ، آگاه است. » ( سوره نور آیه 30)

5- انزوا و گوشه نشینی: ماهواره انسان را از متن جامعه بیرون کشیده و در خود محصور می کند تا آنجایی که هیچ واکنشی در قبال سیاست های خارجی تنظیم شده از سوی حاکمان از خود نشان ندهد ، روح انسان منزوی شده ، ایثار و محبت به همنوع و احساس میئولیت در قبال جامعه و دیگران در وجود انسان بی معنا می شود.

ماهواره از دیدگاه آمار

 در 159 مدار تلویزیونی در کل جهان 203 ماهواره تلویزیونی فعال است که 100 ماهواره از این تعداد امکان دریافتش در ایران مهیا و فراهم است. این 100 ماهواره امکان تماشای 000/18 شبکه تلویزیونی ماهواره ای را در ایران فراهم می کند.

با رسیورها و دیش های معمولی می توان نزدیک به 000/2 کانال ماهواره ای در ایران با کیفیت بالا مشاهده کرد. در بین کانال های قابل دریافت در ایران که به سهولت امکان پذیر است ، حدود 380 کانال خاص موسیقی ، رقص آهنگ های درخواستی و کنسرت ها است. عمده این برنامه ها که در این 380 کانال پخش می شود ، شامل حرکات ضد اخلاقی و جنسی است.

1200 کانال ماهواره ای و شبکه ماهواره ای شوهای موزیکال پخش می کنند ، در حوزه کودک و نوجوان حدود 250 کانل ماهواره ای در ایران قابل دریافت است. شبکه های کارتونی که عموماً در تضاد با مبانی اخلاقی اسلامی ایرانی است ، کودکان را شیفته زندگی آمریکایی و غربی می کند.

در حوزه مصرف زدگی و فرهنگ سازی پوشش و مُد و لباس ، حدود 80 کانال و شبکه ماهواره ای اختصاص به نمایش مُد و لباس دارد ، لباس هایی که رسما فرهنگ عریان بودن را تبلیغ می کنند. رژیم غاصب صهیونیستی با دو ماهواره رسمی 2 و 1 Amos  و 214 شبکه شبانه روزی راه اندازی کرده است که هدف آن مبارزه با جهان اسلام و ارزش های اسلامی است.

 در بین کشورهای جهان 3 کشور فارسی زبان به نام های ایران اسلامی ، افغانستان و تارجیکستان وجود دارد. افغانستان با 30 میلیون جمعیت ، تاجیکستان با 7 میلیون جمعیت و ایران اسلامی با 75 میلیون جمعیت که جمع این 3 کشور 112 میلیون نفر می شود ، حال بیایی بررسی کنیم که چرا این همه برنامه و کانال و شبکه ماهواره ای برای این مقدار جمعیت در حال پخش برنامه و راه اندازی است؟

رسیدن شبکه های فارسی زبان از 3 شبکه در سال 1373 به 125 شبکه ماهواره ای در سال 92-1391 چه چیزی را نشان می دهد؟

هدیه ماهواره به خانواده های ایرانی

1- تعصب زدایی از کانون خانواده .

2- ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده.

3-ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسر و شوهر به زن.

4- عادی جلوه دادن انواع روابط دختر و پسر پیش از ازدواج.

5- ایجاد آمادگی ذهنی تفکر شیطان پرستی در نوجوانان و جوانان.

اندکی تامل....

مردانی که با دیدن مانکن ها در فیلم ها و برنامه های ماهواره ای ، از همسر خود انتظار دارد ، که همسرش به همان شکل و شمایل و قیافه درآید و اگر اندک تفاوتی با آرمان های مانکن پسندانه ماهواره ای در همسر خود ببیند ، با دیده حقارت و کوچکی به همسر خود نگاه می کند. گاهی این ابراز تمایل های افراطی به شکل و شمایل های زنان ماهواره ای ، باعث می شود ، سرانجام بسیاری از ازدواج ها به طلاق ختم شود.

بسیاری از مردان و زنان با دیدن برنامه های ماهواره ای به این فکر می افتند که اندام خود را شبیه فلان خواننده و یا بازیگر کنند و این در حالی است که در اندام آنها و اعضایشان ، هیچ عیب و نقصی دیده نمی شود. این اقدامات علاوه بر هزینه های زیاد اقتصادی ، خطرات جسمی و روحی شدیدی دربر دارد.

آیا وقت آن نرسیده است برای این دشمن خونی ، این بلای خانمان سوز که با اوج احترام و ارزش در پذیرایی و اتاق خواب گذاشته ایم ، فکری اساسی کنیم.


هیوا فرخ نیا کارشناس مشارکت های مردمی و امور ایثارگران اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه



برچسب ها :

آرباباخبرماهوارهجنگ رسانه ایخیانت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی