یکشنبه 14 آذر 1395 / 16:50|کد خبر : 2130|گروه : اجتماعي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

ده هزار شهروند بانه ای در خصوص پیشگیری و مقابله با ایدز آموزش دیده اند

ده هزار شهروند بانه ای در خصوص پیشگیری و مقابله با ایدز آموزش دیده اند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه گفت: امسال ده هزار شهروند بانه ای در خصوص پیشگیری و مقابله با ایدز آموزش های لازم را دیده اند.

به گزارش آرباباخبر، مهندس علی شالباف امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بانه که به مناسبت هفته ایدز و در محل مرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد، با اشاره به علل ابتلای افراد به بیماری ایدز اظهار داشت: طبق نتایج بعمل آمده، بیشترین دلیل ابتلای افراد به بیماری ایدز ناشی از عدم آگاهی و یا ناکافی بودن اطلاعات در خصوص این بیماری می باشد.

وی افزود: از همین رو مرکز و شبکه بهداشت شهرستان بانه بنا به نیازی که در خصوص اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی افراد در خصوص این بیماری در خود احساس می کردند در طول دو سال اخیر برنامه های آموزشی متعددی برای گروه ها و اقشار مختلف جامعه در شهرستان بانه باجرا شده است بطوریکه، در 8 ماه گذشته سالجاری تا به امروز بیش از ده هزار شهروند بانه ای در زمینه شناخت و راه های پیشگیری و مقابله با این بیماری آموزش های لازم را دیده اند.

مهندس شالباف، برگزاری کلاس های آموزشی برای تمام دانش آموزان مقطع متوسطه در سطح شهر ، آموزش مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، زندانیان، پرسنل خدمات شهری شهرداری بانه ، نیروهای نظامی و انتظامی، آرایشگران آرایشگاه های زنانه و سایر آحاد جامعه را از جمله اقشار و گروه هاس سنی آموزش دیده در این راستا برشمرد.

 رئیس مرکز بهداشت بانه همچنین برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه شناخت بیماری ایدز برای زوج های جوان را از دیگر اقدامات مرکز بهداشت این شهرستان در راستای افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به این بیماری دانست و یادآور شد، در طول دو سال اخیر بالغ بر یک هزار زوج نیز از این کلاس ها بهره مند شدند.

شالباف در ادامه همچنین از عدم استقبال شهروندان بانه ای از پایگاه مشاوره بیماری های رفتاری این شهرستان واقع در سه راهی سلیمان بک نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این بیماری از چنان قبحی در بین عموم مردم برخوردار است که کمتر کسی حاضر می شود از خدمات رایگان این مرکز استفاده کند.


وی تصریح کرد: اگر چه امروز درمان قطعی برای بهبود این بیماری وجود ندارد اما چنانچه  بیماران مبتلا به ایدز در همان مراحل اولیه بیماری شناسایی و تحت درمان قرار بگیرند  امید به زندگی در آنها تا حد چشمگیری افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز بهداشت بانه با بیان اینکه دید آحاد جامعه نسبت به بیماران مبتلا به ایدز یک دید خوبی نیست گفت:
ایدز از جمله بیماری‌هایی است که تنهایی عجیبی را به همراه دارد و همواره حرف و حدیث هایی  که گاها با تهمت و رفتار بد همراه است؛ اغلب آنها را وادار به سکوت درباره بیماریشان می‌کند که بایستی همه ما در تغییر این نگرش به نوبه خود تلاش کنیم و تا حد ممکن در کاهش فشارهای ناشی از رفتارهای جامعه به این افراد بکاهیم.


 



 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی