دوشنبه 15 آذر 1395 / 13:47|کد خبر : 2133|گروه : اجتماعي

رئیس اداره اوقاف بانه:

انجمن بانوان یاوران وقف در بانه فعال می شود

انجمن بانوان یاوران وقف در بانه فعال می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه با اشاره به اینکه انجمن بانوان یاوران وقف این شهرستان زیاد فعال نبوده است گفت: این انجمن دوباره فعال می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، امروز همزمان با دهمین روز از دهه وقف ، نشستی بین رئیس اداره اوقاف بانه و اعضای انجمن بانوان یاوران وقف این شهرستان در محل اداره اوقاف و اlور خیریه این شهرستان برگزار شد.

آرمان شریفی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه در این مراسم با اشاره به جایگاه بانوان در جامعه اظهار داشت: امروزه بانوان نقش بسزایی در  عرصه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی کشور  ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در حوزه مسائل فرهنگی بیش از سایر عرصه ها است افزود: در حال حاضر قریب به 50 درصد پیکره فرهنگی جامعه را بانوان تشکیل می دهند که بایستی از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه به حضور بانوان در حوزه وقف نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار درصد قابل توجهی از واقفین کشور را نیز همین خانم ها تشکیل می دهند بطوریکه در شهرستان بانه 4 نفر از واقفین شاخص ما از بین بانوان هستند.

شریفی در ادامه سخنان خود به بررسی  وضعیت انجمن بانوان  یاوران وقف شهرستان بانه پرداخت و یادآور شد، این انجمن چند سال پیش
در بانه با هدف فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه تشکیل شد که اعضای آنرا هم بانوان شاغل در ادارات و سازمان های خیریه شهرستان تشکیل می دادند اما  متاسفانه پس از ابتدای تشکیل تا به امروز شاهد فعالیت قابل توجهی از انجن مذکور در بانه نبوده ایم که امیدواریم این موضوع نیز با همت و تلاش بانوان  انجمن را دوباره در این شهرستان فعال کنیم.

وی خاطرنشان کرد، در همین راستا برای همه اعضای انجمن بانوان یاوران وقف، در اسرع وقت حکم و مجوز فعالیت صادر خواهد شد تا آنها بتوانند از این به بعد بصورت قانونی و تعریف شده در سطح، شهرستان، استان و حتی کشور برای شناسایی واقفین و ایجاد موقوفات جدید فعالیت های فرهنگی و عملی خود اقدام کنند.


شریفی با اشاره به ظرفیت شهرستان بانه در حوزه خیرین ،ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه توسط آحاد جامعه بویژه بانوان این انجمن شاهد ایجاد وقف های جدید در بانه با نیت های متنوع باشیم.

این مسئول اظهار داشت: امروز بیشتر موقوفه های شهرستان بانه به نیت مساجد است که نیت واقفین برای این موضوع در شهرستان اشباع شده  و نیاز جامعه می طلبد که از این به بعد موقوفات جدید در بانه به حوزه های آموزش، درمان، کمک به ایتام، بیماران خاص و امر ازدواج و تهیه جهیزیه برای زوج های جوان تغییر سمت دهد.


 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی