دوشنبه 15 آذر 1395 / 15:30|کد خبر : 2134|گروه : اجتماعي

9هزار نفر در بانه آموزش پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین می بینند

9هزار نفر در بانه آموزش پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین می بینند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بانه گفت: تا پایال امسال 9 هزار نفر در روستاهای بانه آموزش پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین می بینند.

امید مهتاب امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، گفت: با هدف گذاری که انجام شده امسال 9000 نفر از ساکنین مناطق مرزی و روستاهای شهرستان بانه آموزش پیشگیری از آسیب های ناشی از انفجارات مین خواهند دید.

وی افزود: بر اساس این هدف گذاری، قرار است که 7 هزار دانش آموز روستایی و  همچنین دو هزار دامدار و کشاورز در روستاهای بانه از مزایای این آموزش ها بهره مند شوند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان بانه
با بیان اینکه جنگ هشت ساله هنوز در بانه تمام نشده است، گفت: تبعات جنگ هنوز برای مردم  روستاها و مناطق مرزی بانه وجود دارد و نمونه آن وجود مین‌های عمل نکرده ناشی از آن دوران استکه هنوز نیز باعث معلولیت افراد در این شهرستان می‌شود لذا  آموزش می تواند  تاثیر بسزایی در پیشگیری و کاهش معلولیت های ناشی از انفجار مین در بانه داشته باشد.

مهتاب در ادامه به شروع  فصل بارش ها در این شهرستان نیز اشاره کرد و یادآور شد، از آنجایی که
بارش نزولات جوی موجب فرسایش خاک و بیرون آمدن مین از دل خاک و همچنین  افزایش خطرات ناشی از انفجار مین می شود ، لذا به همین دلیل  3 اکیپ جهت آموزش روستایان به مناطق و روستاهای مرزی بانه اعزام شده است.

وی اضافه کرد، هر کدام از این اکیپ ها که متشکل از پنج نفر کارشناس خبره در حوزه مباحث مین هستند با همکاری بخشداری و دهیاری های روستا ییان را آموزش می دهند.  

این مسئول تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی معلول نیز 20 هزار جلد کتابچه و بروشور در خصوص آشنایی با مین و خطرات آن در بین دانش آموزان و روستاییان بانه توزیع خواهد شد.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی