شنبه 20 آذر 1395 / 15:29|کد خبر : 2146|گروه : فرهنگي

مراسم ویژه هفته وحدت در بانه برگزار می شود

مراسم ویژه هفته وحدت در بانه برگزار می شود

به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت ویژه برنامه ای روز پنجشنبه مصادف با بیست و پنجم آذر ماه در مسجد جامع شهرستان بانه برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، نشست هماهنگی اجرای ویژه برنامه های هفته وحدت در شهرستان بانه صبح امروز  با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولین محلی این شهرستان در سالن جلسات  فرمانداری بانه برگزار شد.

ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه شهرستان بانه در ابتدای این مراسم  ضمن تبریک هفته وحدت ، ماه ربیع الاول را به دلیل ولادت با سعادت پیامبر عظیم اشان اسلام (ص) ، ماهی سرشار از خیر و برکت عنوان کرد و گفت: این ماه هسته وحدت و انسجام مسلمانان جهان است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع وحدت در پیشرفت جوامع مختلف افزود: ریشه و اساس ترقی ملت های جهان بر اساس وحدت استوار  است بطوریکه  کشورهایی  که از وحدت و انسجام کافی برخوردار نباشند همواره مورد طمع و مستعمره کشورهای استکباری قرار می گیرند.

امام جمعه بانه با بیان اینکه  مردم کردستان در گذشته مراسمات ویژه ای بمناسبت ماه مولود برگزار می کردند تصریح کرد: متاسفانه امروز به واسطه فعالیت ضد فرهنگی عده ای نا آشنا به مسائل دینی که در صدد القای عقاید انحرافی خود در بین افکار عمومی جامعه مبنی بر اینکه جشن مولود یک بدعت در دین است این مراسمات در کردستان کم رنگ شده است .

ماموستا حیدری خاطرنشان کرد، کسانی که این افکار را در اذهان عمومی جامعه تلقین می کنند سخت تحت تاثیر کانال های ماهواره ای غرب که با هدف ایجاد تفرقه در بین مسلمانان راه اندازی شده اند می باشند.

نژاد شهیدی معاون سیاسی فرماندار بانه نیز در ادامه این مراسم، تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان را بی نتیجه دانست و گفت: خوشبختانه امروز همه مردم ایران در سایه مکتب وحدت بخش  اسلام از انسجام و وحدت مطلوبی برخوردار هستند.

وی افزود: طی چند سال اخیر  اقدامات خوبی در زمینه افزایش وحدت و مقابله با تلاش دشمنان که بدنبال ایجاد تفرقه در سطح استان کردستان و بویژه شهرستان بانه صورت گرفته که برگزاری پیش کنگره های امام شافعی نمونه ای بارز از این اقدامات است.

معاون فرماندار بانه با بیان اینکه  اختلافات شیعه و سنی بسیار جزئی و در مسائل حاشیه ای است به  همکاری همه ادارات بویژه نهادهای فرهنگی در اجرای هر چه با شکوهتر ویژه برنامه هفته وحدت در این شهرستان تاکید کرد.

حجت الاسلام عباسعلی منتظری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه نیز از اجرای یک ویژه برنامه شهرستانی به مناسبت هفته وحدت در بانه خبر داد و گفت: این برنامه با محوریت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه و همکاری سایر ادارات سطح شهر قرار است روز پنجشنبه بیست و پنجم آذرماه سالجاری در مسجد جامع بانه برگزار شود.

وی همچنین از اجرای دو ویژه برنامه در روستاهای این شهرستان نیز خبر داد و گفت: به احتمال زیاد این دو ویژه برنامه یا در بخش آرمرده و یا نمشیر برگزار خواهد شد ولی  فعلا مکان دقیق این روستاها هنوز بطور یقین مشخص نشده است ولی آنچه محرز است در ماه ربیع الاول این دو ویژه برنامه روستایی نیز در شهرستان بانه برگزار خواهد شد.



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی