یکشنبه 21 آذر 1395 / 16:09|کد خبر : 2148|گروه : اجتماعي

بانه میزبان سفرنامه سلامت و امید می شود

بانه میزبان سفرنامه سلامت و امید می شود

سفرنامه سلامت و امید با هدف اشاعه فرهنگ نوع دوستی و توسعه داوطلبی در کارهای عام المنفعه و بشردوستانه بیست و پنجم آذرماه میزبان مردم بانه می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، جلسه هماهنگی برنامه سفرنامه سلامت در شهرستان بانه امروز به ریاست راشد عذیری فرماندار این شهرستان با هدف هماهنگی و اتخاذ تصمیمات لازم به‌منظور اجرای هر چه بهتر این برنامه در محل فرمانداری بانه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه، مدیر شبکه بهداشت و درمان، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، نمایندگان انجمن های مردم نهاد پاژین، حمایت از بیماران خاص، انجمن حمایت از زندانیان و موسسه خیریه احسان تشکیل شد که شرح وظایف هرکدام از این ادارات و نهادهای مردمی در روز برگزاری برنامه سفرنامه سلامت توسط دبیر جلسه  بیان شد.

آزاد فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه در این جلسه اظهار داشت:
سفرنامه سلامت و امید از جمله برنامه‌های ویژه سازمان امور داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور است که قرار است روزهای 23 تا 25 آذر ماه به ترتیب در شهرستانهای سنندج، سقز و بانه برنامه اجرا کنند.

وی با با بیان اینکه سفرنامه سلامت پیش از این در
چندین شهر کشور نیز به اجرا درآمده است خاطرنشان کرد، استان کردستان و شهرستان بانه امسال برای اولین بار است که میزبان این برنامه می شود.

فتاحی، تصریح کرد: از آنجایی که دغدغه این برنامه تامین سلامت مردم و جلب مشارکت آنان در کارهای دواطلبانه است لذا مهمترین هدف از اجرای سفرنامه سلامت در شهرهای مختلف کشور، ترویج فرهنگ داوطلبی،  آموزش امداد و کمک های اولیه و خودمراقبتی است که به آگاهی بخشی جامعه در حوادث منجر می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر بانه خاطرنشان کرد، ابتدا قرار بود این برنامه در پارک دوکانان که محیط مناسبی برای برگزاری این برنامه باز اجرا شود که با توجه به شرایط جوی و بارش برف در روز بیست و پنجم آذرماه این برنامه در تالار پذیرایی لاوان شهرستان بانه اجرا خواهد شد.

فتاحی گفت: در قالب این سفرنامه برنامه‌های فرهنگی و درمانی مختلفی پیش‌بینی شده است که در قالب برپایی 14 چادر اعم از  چادرهای سلامت ، چادر گردشگری و چادرهای مر بوط به انجمن های خیریه و مردم نهاد خدمات فرهنگی و پزشکی به مردم ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد، ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص و عمومی, برپایی چادر گردشگری, مشاوره روانشناسی خانواده با همکاری اداره بهزیستی ، شبکه بهداشت و درمان و سازمان‌های مردم نهاد بانه بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده در  این روز است که با همکاری گروه اجتماعی شبکه یک در بانه اجرا خواهد شد.

این مسئول یادآور شد؛ مصاحبه با خیرین شاخص و داوطلبان برجسته جمعیت هلال احمر شهرستان بانه و همچنین گزارشی از المان "
مامه ره حه  که لی خان" که حاکی از سابقه شهرستان بانه در انجام کارهای خیرخواهانه می باشد  از دیگر برنامه های سفرنامه سلامت در این شهرستان در روز مذکور خواهد بود.




 



برچسب ها :

سفرنامه سلامتبانهجهیت هلال احمرداوطلب

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی