چهارشنبه 24 آذر 1395 / 13:53|کد خبر : 2155|گروه : اقتصادي

همایش منطقه ای ظرفیت ها و پتانسیل توسعه بانه برگزار می شود

همایش منطقه ای ظرفیت ها و پتانسیل توسعه بانه برگزار می شود

همایش منطقه ای ظرفیت ها و پتانسیل توسعه بانه با همت دانشگاه آزاد و همکاری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در اسفندماه سالجاری در بانه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، همایش ظرفیت و پتانسیل های توسعه شهرستان بانه با همت دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان با هدف معرفی ظرفیت و پتانسیل های توسعه انه با محوریت حوزه گردشگری اسفندماه سالجاری در بانه برگزار می شود .

نشست خبری این همایش نیز ظهر امروز با حضورهدایت فتاحی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه، سردار خندانی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان، بختیار مولایی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد  و جمعی از خبرنگاران سایت های خبری، جراید و فعالان شبکه های مجازی در دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بانه برگزار شد.

دکتر هدایت فتاحی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بانه در ابتدای این نشست خبری با اشاره به گستردگی ابزار ارتباط جمعی و سرعت انتشار اخبار در کوتاهترین زمان ممکن در بین آحاد جامعه از این ظرفیت بعنوان یکی از پتانسیل های مطلوب در بحث اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی جامعه یاد کرد و به استفاده هر چه بهینه از این ظرفیت تاکید نمود.

وی با بیان اینکه دانشگاه بعنوان یک نهاد علمی نقش مهمی در پیشرفت و ارتقای شاخص های توسعه دارد افزود: دانشگاه می تواند با کاربردی کردن علوم و پیود دادن هر چه بیشتر علم با حوزه های تولید و صنعت به این رسالت مهم و خطیر خود که همان پیشرفت و توسعه جامعه می باشد کمک کند.

 ریاست آزاد اسلامی بانه تصریح کرد: این دانشگاه نیز بعنوان یک مرکز علمی همواره سعی داشته ضمن رعایت کردن مقررات و حفظ ارزش ها از طرح های تولیدی، علمی و توجیهی دانشجویان که با هدف پیشرفت است حمایت کند و در این راستا نیز شورای اقتصاد دانش بنیان را در دانشگاه آزاد بانه ایجاد و راه اندازی کند.

 دکتر فتاحی خاطرنشان کرد، در عصر حاضر مراکز آموزش عالی در بیشتر جوامع بدنبال کاربردی کردن علوم و ارتباط دادن آنها با صنعت، تولید و تکنولوی هستند بطوریکه با سر لوحه قرار دادن این سیاست  در زمینه های مذکور موفقیت های زیادی نیز بدست آورده اند.

وی در قسمت پایانی سخنان خود اشاره ای به پیشرفت فیزیکی ساختمان جدید دانشگاه آزاد بانه هم داشت و خاطرنشان کرد، این دانشگاه هم اکنون مراحل پایانی عملیات ساخت خود را طی می کند که امیدواریم هماهنگ با تقویت زیرساخت ها در آینده شاهد توسعه همه جانبه دانشگاه و دانشجویان در حوزه های علمی و فرهنگی نیز باشیم.

سردار خندانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه نیز در ادامه این نشست خبری ضمن استقبال از برگزاری همایش مذکور، اظهار داشت: این همایش می تواند موقعیت مناسبی برای شناخت ظرفیت و پتانسیل های شهرستان بانه در حوزه گردشگری برای هموطنان و مردم شهرستان و استان های همجوار ایجاد کند.


وی با بیان اینکه شهرستان بانه دارای ظرفیت و استعدادهای فراوانی در حوزه گردشگری است افزود: شهرستان بانه با قدمتی بالغ بر 6 هزار سال دارای آثار تاریخی، فرهنگی و باستانی متعددی است بطوریکه تا کنون بیش از دو هزار اثر فرهنگی تاریخی و باستانی در این شهرستان شناسایی و به ثبت رسیده است.

سردار خندانی تصریح کرد: علی رغم این که شهرستان بانه از طبیعت زیبای خدادی ، مکان های تاریخی و تفریحی فراوان برخوردار است درحوزه صنایع دستی نیز که ویژه و منحصر به این شهرستان می باشد هم پیشگام است اما متاسفانه امروز می بینیم که  بیشتر مردم کشور بانه را بعنوان یک شهر مرزی با داشتن مجتمع های تجاری متعدد در کشور می شناسند و این در حالیست که از حوزه گردشگری شهرستان غافل هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه، صنعت بومی و کهن شالبافی در بخش آرمرده، وجود آب گرم و معدنی روستای سالوک و سایر جاذبه های طبیعی ، تفریحی و تاریخی در بخش ننور ، نمشیر و بخش مرکزی بانه را از جمله این ظرفیت و پتانسیل های موجود در شهرستان برشمرد.

 

خندانی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت توریسم در دنیا بعنوان یکی از صنعت های مهم و پردرآمد محسوب می شود یادآور شد، اگر چه در کشور ما طی چند سال اخیر کارهای خوبی در راستای رونق و توسعه این صنعت درآمدزا صورت گرفته اما این اقدامات کافی نیست و با تقویت زیر ساخت های مربوط به این حوزه می توانیم شاهد موفقیت های بیشتری در صنعت گردشگری و توریسم باشیم.

بختیار محبوبی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد بانه نیز در ادامه به تبیین اهداف برگزاری همایش منطقه ای ظرفیت و پتانسیل های توسعه بانه پرداخت و اظهار داشت: این همایش در راستای تحقق بخشیدن به رسالت دانشگاه مبنی بر کاربردی کردن علوم و پیوند دادن میان دانش با صنعت و تولید برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش مذکور به مدت دو روز و در روزهای دهم و یازدهم اسفند ماه سالجاری برگزار خواهد شد افزود: در این همایش که بصورت علمی و کاملا متفاوت برگزار خواهد شد دانشجویان مقالات خود را در محورهای توریسم و گردشگری، اقتصاد مرزی و توسعه پایدار و موانع توسعه پتانسیل های شهری ارائه خواهند کرد.

 

این استاد دانشگاه،اقتصاد مقاومتی و گردشگری پایدار، گردشگری شهری و معماری و همچنین بررسی نقش بخش های دولتی، خصوصی و مردم نهاد در توسعه پایدار را از دیگر محورهای همایش منطقه ای دو روزه در اسفندماه امسال برشمرد.

 

 



برچسب ها :

همایش منطقه ای ظرفیت ها و توسعه بانهبانهگردشگریهمایشتوریسمدانشگاه آزادمیراث فرهنگی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی