یکشنبه 28 آذر 1395 / 10:55|کد خبر : 2163|گروه : اجتماعي

مشارکت 50 امدادگر در طرح زمستانی امداد و نجات بانه

مشارکت 50 امدادگر در طرح زمستانی امداد و نجات بانه

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان بانه از مشارکت 50 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر این شهرستان بر طرح امداد و نجات زمستانه امسال خبر داد.

آزاد فتاحی، صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر،  با اعلام این خبر اظهار داشت: هر ساله طرح زمستانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در شهرستان بانه از اوایل دی ماه آغاز و تا پایان زمستان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امداد رسانی به هموطنان در جاده ها و محورهای مواصلاتی شهرستان از مهمترین اهداف اجرای این طرح است افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان بانه امسال نیز  با فعال کردن و راه اندازی دو  تیم عملیاتی از امدادگران و نجاتگران  مجرب این شهرستان در قالب یک تیم عملیاتی فعال و یک تیم پشتیبانی در اجرای طرح زمستانی امسال مشارکت خواهند داشت.

فتاحی عنوان کرد: امدادگرانی که در راستای اجرای این  طرح در زمستان امسال مشارکت دارند همگی دوره های عمومی، تکمیلی و تخصصی مورد نیاز در رابطه با امداد و نجات زمستانی را سپری کرده اند که در صورت نیاز خدماتی از قبیل رهاسازی، ارائه کمک های اولیه و انتقال مصدومان  به مراکز درمانی را بر عهده دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر بانه، همچنین از آماده باش پایگاه امداد و نجات بین راهی سقز- بانه در نزدیکی روستای کیله شین نرسیده به گردنه خان هم خبر داد و یادآور شد، در این پایگاه نیز 4 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر بانه با تجهیزات کامل شامل یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه ست نجات و موتور سیکلت بصورت مستمر آماده کمک به مصدومان و اسکان اضطرای مسافران گرفتار در برف و کولاک را در حداقل زمان ممکن دارند.
 

وی با اشاره به اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر بانه در ایام زمستان همواره در مسیرها و گردنه‌های برف‌گیر حضور فعال دارند خاطرنشان کرد،علی رغم این درخواستی که از هموطنان خود داریم این است که این عزیزان حتی‌المقدور در این ایام بویژه روزهای برفی از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و اگر سفر آنها ضروری است، سوخت خودرو را کامل کرده، وسایل گرمایشی مانند پتو، لباس کافی و مواد غذایی به همراه داشته باشند.

 

 



برچسب ها :

هلال احمرطرح زمستانیبانهامداد و نجاتاسکان اضطراریآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی