یکشنبه 28 آذر 1395 / 12:30|کد خبر : 2165|گروه : اجتماعي

23 روستای بانه قابلیت گازرسانی دارد

23 روستای بانه قابلیت گازرسانی دارد

رئیس شرکت گاز بانه گفت: در حال حاضر فقط 23 روستای بانه که قابلیت گازرسانی دارند از نعمت گاز محروم هستند.

شیرکو خندانی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 116 روستای شهرستان بانه از نعمت گاز بهره مند هستند که بر اساس این آمار، میزان بهره مندی روستاهای شهرستان بانه از این سوخت پاک در مقایسه با سایر شهرهای استان کردستان یک آمار بالا و مطلوبی است.

وی افزود: در حال حاضر فقط 23 روستا در شهرستان بانه که قابلیت گازرسانی دارند از نعمت گاز محروم می باشند که عملیات گازرسانی به سه روستای آن هم در دست اقدام می باشد و امیدواریم در آینده نزدیک مابقی روستاها نیز از این نعمت بزرگ بهره مند شوند.

رئیس شرکت گاز بانه همچنین در خصوص وضعیت اشتراک پذیری ده روستای این شهرستان که شهریور امسال به آنها  گازرسانی شده بود نیز توضیحاتی داد و در این  باره گفت: از این ده روستا در حال حاضر اشتراک پذیری هفت روستا انجام شده و  این روستاها جزء مشترکین شرکت گاز بانه محسوب می شوند.


خندانی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه غم بار چند هفته پیش در شهرستان بانه که در این حادثه یک نوجوان بانه ای در اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد هم اشاره کرد و گفت: جابجا شدن لوله بخاری و غیر استاندارد بودن محل دودکش دلیل عمده این حادثه بوده است.


وی از شهروندان خواست برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری در فصل زمستان هنگام لوله گذاری به ارتفاع دهنه دودکش که بایستی یک متر و 20 سانتی متر از کف زمین فاصله داشته باشد  توجه کنند و از دودکش های اچ شکل استفاده کنند.

شیرکو خندانی تصریح کرد: آن دسته از شهروندانی که در اماکن و بناهای خود نیز توسعه داده و یا قصد دارند در آینده این کار را انجام دهند حتما بایستی هر گونه اقدامی در این زمینه  را زیر  نظر سازمان  نظام مهندسی انجام دهند تا هنگام لوله کشی گاز، خود و سایر اعضای خانواده را با مشکلات غیر قابل جبران مواجه نکنند. 

 این مسئول همچنین تصریح کرد: تمام مشترکین شرکت گاز در سطح کشور دارای بیمه هستند و می توانند در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی از مزایای این بیمه استفاده کنند.



برچسب ها :

گازرسانیروستابانهگازگرفتگی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی