شنبه 4 دی 1395 / 16:19|کد خبر : 2188|گروه : اقتصادي

وضعیت زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه بررسی شد

وضعیت زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه بررسی شد

امروز معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از منطقه ویژه اقتصادی بانه بازدید کرده و از نزدیک به بررسی وضعیت زیرساخت های موجود در این منطقه پرداخت.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، امروز دکتر علی یزدانی معاون وزیر و همچنین رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به همراه نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس و جمعی از مسئولین استانی و محلی از منطقه ویژه اقتصادی بانه بازدید کردند.

دکتر یزدانی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه در گفت و گو با خبرنگاران، مهمترین هدف از این سفر به استان کردستان و شهرستان بانه را بررسی وضعیت زیر ساخت ها ی موجود در  منطقه ویژه اقتصادی بانه و همچنین رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی در استان عنوان کرد.

معاون وزیر تصریح کرد: در کل استان کردستان بالغ بر 1000 هکتار زمین به منظور توسعه صنعت در اختیار سازمان صنایع و شهرک های قرار دارد که تا امروز بیش از نیمی از این اراضی  به سرمایه گذاران استان واگذار شده است.


یزدانی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی بانه از جایگاه ویژه‌ای در بین شهرک های صنعتی استان کردستان برخوردار است که با توجه به  پتانسیل‌های خوبی که دارد انتظار داریم سرمایه‌گذاران بومی و همچنین خارج از استان کردستان از این ظرفیت پیش رو نهایت استفاده را کنند و برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه اقدام کنند.


وی اظهار داشت: اقدامات اولیه در بحث زیر ساخت ها به منظور تامین آب و برق اولیه و همچنین اعتبار محصورشدن زمین منطقه ویژه اقتصادی برای مقدمات استقرار گمرک و سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم شده است.


یزدانی از همکاری و استقبال خوب مردم این منطقه برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بانه نیز قدردانی کرد و گفت: امیدواریم ظرف شش ماه آینده با تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز در این شهرک  زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری در این منطقه که منجر به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی مردم بانه و استان کردستان خواهد شد فراهم شود.


معاون وزیر صنعت ، وسعت شهرک پیش بینی شده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه را 85هکتار اعلام کرد و از سرمایه‌گذاران بومی و سایر مناطق کشور برای سرمایه‌گذاری در این منطقه دعوت کرد.

 وی، نزدیکی به مرز و پتانسیل‌های خوب را از ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه در مقایسه با سایر شهرک ها عنوان کرد و یادآور شد، دولت  در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و همچنین رونق اقتصادی در کردستان با هرگونه پیشنهادی از طرف سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه بانه همکاری می‌کند



برچسب ها :

منطقه ویژه اقتصادی بانهبانهشهرک های صنعتیسرمایه گذاریبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی