یکشنبه 5 دی 1395 / 16:10|کد خبر : 2190|گروه : اجتماعي

رئیس اداره ثبت احوال بانه:

ثبت 3154 واقعه ولادت در بانه/ محمد و باران انتخاب اول والدین برای نوزدادان در بانه

ثبت 3154 واقعه ولادت در بانه/ محمد و باران انتخاب اول والدین برای  نوزدادان در بانه

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بانه از ثبت 3154 واقعه ولادت در نه ماهه گذشته امسال خبر داد و گفت: محمد و باران همچنان انتخاب اول والدین برای نوزدادان خود در این شهرستان می باشد.


سعدالله صادقی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: در نه ماهه گذشته امسال 3154 واقعه ولادت در شهرستان بانه به ثبت رسیده است که بر اساس این آمار بطور متوسط در هر شبانه روز  بطور متوسط 11 نفر متولد شده است.


وی به نسبت جنسیت نوزادان متولد شده هم اشاره کرد و افزود:
در این مدت به ازای هر 105 ولادت پسر، 100 مورد ولادت دختر نیز در شهرستان بانه رخ داده است  .

رئیس اداره ثبت احوال بانه همچنین با اشاره به فراوانی نام ها ی متولدشدگان در این 9 ماهه گذشته نیز تصربح کرد: نام های محمد و باران انتخاب اول والدین برای فرزندان خود در این مدت بوده است.


صادقی همچنین اسامی آیهان، آرمان، آرسام و سامیار در بین نوزادان پسر را بعد از نام محمد به ترتیب بیشترین نام های انتخاب شده به لحاظ فراوانی در بین متولدشدگان شهرستان بانه در نه ماهه امسال عنوان کرد.

وی در بین نوزادان دختر نیز بعد از نام باران به ترتیب اسامی ، آیلین، سولین ، ثنا و آنایا را بیشترین انتخاب والدین بانه ای برای فرزندان خود برشمرد.

رئیس اداره ثبت احوال بانه در بخش دیگری از سخنان خود به آمار فوت شدگان شهرستان بانه در نه ماهه گذشته امسال هم اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور 456 واقعه وفات نیز در شهرستان بانه به ثبت رسیده است.

 

صدور 60531 کارت ملی هوشمند در بانه
 

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بانه همچنین از صدور 60531 کارت ملی هوشمند برای افراد بالای 15 سال در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس این آمار می توان گفت بیش از 60 درصد جمعیت بالای 15 سال شهرستان بانه کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد، متقاضیان می توانند برای ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند به دفاتر پیشخوان دولت و اداره پست شهرستان بانه مراجعه کنند و پس از تکمیل ثبت نام  اداره ثبت احوال بانه نسبت به صدور کارت هوشمند آنها  اقدام می کند.


صادقی اظهار داشت:با اجرای طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شودکه خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیتی بالاتر به مردم ارائه شود



برچسب ها :

ثبت احوالتولدوفاتمحمدبارانبانهآرباباخبرکارت ملی هوشمند

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی