دوشنبه 6 دی 1395 / 12:19|کد خبر : 2191|گروه : اجتماعي

شکار چی غیر مجاز چهار قطعه کبک در بانه دستگیر شد

شکار چی غیر مجاز چهار قطعه کبک در بانه دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه از دستگیری یک شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار چهار قطعه کبک کرده بود خبر داد

محمد دلسوز میرزایی امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی گزارشات دوستداران محیط زیست شامگاه گذشته یک  شکارچی غیر مجاز که  اقدام به شکار چهار قطعه کبک وحشی نموده بود توسط مامورین یگان حفاظت از محیط زیست بانه دستگیر شد.

وی افزود: این فرد بصورت کاملا بی صدا و با استفاده از روش تله گذاری پرندگان مذکور را شکار کرده بود که با هوشیاری مردم و اطلاع به موقع آنها به ماموران یگان حفاظت محیط زیست بانه دستگیر شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بانه خاطرنشان کرد، شکارچی مذکور در نزدیکی مرز سردشتو در حوالی منطقه آلوت اقدام به شکار این کبک ها کرده بود که به دام افتاد.

دلسوز میرزایی تصریح کرد: شکارچی مذکور پس از تشکیل پرونده و اخذ جریمه ای بالغ بر 8 میلیون ریال جهت تحویل به مراجع قضایی و سیر مراحل قانونی تحویل محاکم قضایی داده شد.

 



برچسب ها :

شکارچی غیر مجازکبکبانهمحیط زیستدوستداران محیط زیست

نظرات کاربران :

سرور شریفی [سه شنبه 7 دی 1395 | 01:24] پاسخ

8 میلیون ریال چیه آخه
چرا فقط با جریمه نقدی عموی من .داداش من 8 سال حکم.زندان براش بنویسید که کل شکارچی ها تنبیه بشن
من عموم میلیارد ثروت داره اگه هم 100 دفعه با 8 میلیون ریال جریمه اش کنی تنبیه نمیشه
جریمه پولی و نقدی مردم ایران و بخصوص شهرستان بانه تاثیر نمیزاره
اعدام یا حبس زندان فقط

آوای بانه [پنجشنبه 9 دی 1395 | 09:45] پاسخ

ضمن تشکر از اقدام قابل تحسین در دستگیری شکارچیان، لازم است به عرض برسانم که بسیارند افرادی که بی مهابا اقدام به شکار می کنند و متأسفانه برخوردی صورت نمی گیرد. فردی را می شناسم که در سالهای گذشته به صورت نمادین اقدام به شکستن قفس و آزادسازی چند کبک نمود و از اقدام ایشان فیلمبرداری شد و پخش شد. در عین حال در همان موقع در خونه 3 کبک در قفس داشت و هم اکنون هم در هفته حداقل 4 مرتبه به شکار می روند. لطفاً ضمن بالابردن میزان جریمه ها، قانونی را وضع کنید که فرد متخلف دیگر حق حمل اسلحه را نداشته باشد و در صورت مشاهده بدون چشم پوشی ، متخلف را زندانی نمایند. چرا که در صورت عدم برخورد قاطع و بازدارنده باز هم شاهد تجاوز به محیط زیست و از بین بردن حیوانات همچون گذشته خواهیم بود.

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی