سه شنبه 7 دی 1395 / 16:38|کد خبر : 2194|گروه : فرهنگي

34 پژوهشگر فرهنگی در بانه تجلیل شدند

34 پژوهشگر فرهنگی در بانه تجلیل شدند

به مناسبت هفته پژوهش امروز طی برگزای آییی از 34 محقق و پژوهشگر فرهنگی شهرستان بانه تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، امروز به مناسبت هفته پژوهش از 34 محقق و پژوهشگر فرهنگی شهرستان بانه طی برگزاری آیینی در محل سالن اجتماعات دبیرستان نمونه دولتی نیایش این شهرستان با حضور مسئولین  تجلیل شد.

راشد عذیری فرماندار بانه و رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان در مراسم تجلیل از پژو هشگران فرهنگی بانه، اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش در هر جامعه ای مبنای توسعه آن جامعه به شمار می رود و  پژوهش نیز بعنوان یکی از مولفه های  بستر ساز توسعه محسوب می شود لذا پژوهش و آموزش و پرورش باید بعنوان دو مولفه مهم  در رشد و پیشرفت کشور مکمل کننده همدیگر باشند.

وی در ادامه به شاخصه های پژوهش که بایستی از طرف محققان و پزوهشگران مورد توجه قرار بگیرد نیز اشاره کرد و افزود: در اصل پژوهشی سازنده و تاثیر گذار است که هدفمند،مسئله محور و کاربردی باشد.

فرماندار بانه تصریح کرد: پژوهش باید مسئله محور و کاربردی باشد و پژوهشگر هوشمند شخصی است که مشکلات جامعه را درک کرده و تمام سعی خود را برای حل آن به کار ببندد و از  انجام پژوهش های غیر کاربردی  که مشکلی از جامعه حل نمی کند دوری کند.


وی خاطرنشان کرد، قطعا معلمی می تواند نیروی انسانی خلاق تربیت کند که در  کنار آموزش به موضوع پژوهش نیز توجه کند و از همان ابتدا روحیه پزوهشگری و تحقیق را در عمق دانش آموز نهادینه و پرورش دهد.
 

دکتر بهاء الدین رشیدزاده رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بانه نیز در ادامه این مراسم ضمن اشاره به وضعیت پژوهش و تحقیق در  کشور اظهار داشت:طی چند سال اخیر با اعتباراتی که به حوزه پژوهش تخصیص یافته شاهد پیشرفت های خوبی  در این عرصه شدیم بطوریکه جایگاه علمی کشور بویژه در رشته های پزشکی ، شیمی ، فیزیک و سایر علوم تا حد چشمگیری  ارتقاء یافته است.

وی به نقش دانشگاه در انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کارهای پژوهشی خوبی در دانشگاه ها در حال انجام است که این روند روز به روز نیز در حال ترقی است و  بایستی از این ظرفیت موجود در دانشگاه ها که عالی ترین مراکز تعلیم و تربیت هستند  نهایت استفاده را کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بانه همچنین از مسئولین و دولتمردان خواست تا نسبت به زمینه انجام کارهای تحیقیقاتی پژوهشگران را فراهم کنند و برای رشد این مقوله بودجه های بیشتری در نظر بگیرند.


دکتر اقبال صالحی مسئول واحد  ارزشیابی و سنجش اداره آموزش و پرورش بانه نیز در ادامه این جلسه تغییرات و  پیشرفت جامعه را حاصل انجام تحیقیقات و پژوهش های مختلف در آن اجتماع دانست و گفت: هر پیشرفتی که در جوامع انسانی روی میدهد حاصل تحیقق و پژوهش محققینی است که عمر خود را صرف یافتن پاسخ مجهولات می کنند.

وی عقل گرایی و پرهیز از هر گونه خیال پردازی  و همچنین داشتن صبر و شکیبایی زیاد را از ویژگی های پژوهشگران برشمرد.

صالحی در ادامه به تبیین  ارتباط بین آموزش و مقوله  پژوهش نیز پرداخت و خاطرنشان کرد، این دو مقوله لازم و ملزوم همدیگرند چرا که پژوهش از لازمه های آموزش است و معلم هنگامی در کار خود موفق است که در کنار پرداختن به امر آموزش به تحقیق و پژوهش نیز اشتغال داشته باشد.

مسئول واحد ارزشیابی و سنجش اداره آموزش و پرورش بانه، از معلم بعنوان کارشناس تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: معلم موفق کسی است که بتواند بین دانش آموزان متعدد با استعداد ها و علایق مختلف یک نوع تعادل برقرار کند که این مهم نیز با تحیق و انجام کارهای پژوهشی میسر و امکان پذیر است.

 
 

 


  



 



برچسب ها :

پژوهشتجلیل از پژوهشگران فرهنگی بانهآرباباخبرآموزش و پرورشبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی