چهارشنبه 8 دی 1395 / 08:32|کد خبر : 2195|گروه : سياسي

حماسه نهم دی تجلی اراده و بصیرت مردم انقلابی / علی حیدرآقایی*

حماسه نهم دی تجلی اراده و بصیرت مردم انقلابی  / علی حیدرآقایی*

تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران ،آبستن حوادثی است که هر کدامش به مانند صفحه ای از کتاب قطوری می باشد،که هربرگی از این صفحات دارای نکته های فراوانی می باشد که می توان از انها عبرت ها گرفت

ه گزارش آرباباخبر، تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران ،آبستن حوادثی است که هر کدامش  به مانند صفحه ای از کتاب قطوری می باشد،که هربرگی از این صفحات دارای نکته های فراوانی می باشد که می توان از انها عبرت ها گرفت. این تاریخ غنی و ماندگار مرهون فداکاری ها ، ایثارگری ها و جان فشانی هایی است که با خون رنگین هزاران شهید به ثمر نشسته است.با گذری به تاریخ انقلاب اسلامی ایران درمی یابیم ، آشوب ها و فتنه هایی  در طول این نظام ، هر چند گذرا ،  مقطعی و خنثی و بدون نتیجه ، در نرسیدن کشتی انقلاب به  سر منزل مقصود نقش  داشته اند. . یکی از این فتنه ها مربوط به حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 و ادعای مضحک تقلب در انتخابات از سوی یکی از کاندیداها و به دنبال آن استفاده ی ابزاری رسانه های مخالف نظام در دامن زدن به این جریان بود که طی آن بسیاری از افراد به صورت ناخواسته درگیر این فتنه شدند و بازتاب این حوادث کوته بینی سران فتنه بود که در جریان این اتفاقات ، به بنیان گذار انقلاب اسلامی، به رهبری و نیز به آرمان های امام حسین (ع) در عاشورای 88  که همگی جزء خطوط قرمز انقلاب اسلامی بودند بی حرمتی شد.اما با بصیرت و همدلی ملت انقلابی ایران و در یک اقدام  خود جوش و کاملا مردمی  و در حمایت از اصل نظام انقلاب اسلامی و در راستای لبیک و تجدید پیمان دوباره با رهبری فرزانه انقلاب، بساط فتنه و آشوب در روز 9 دی ماه سال 88 برای همیشه برچیده شد و اصل فتنه  و فتنه گرایی  به زباله دان تاریخ پیوست. یادمان باشد حماسه 9 دی همواره باید در ذهن و قلب مردمان  این انقلاب بماند تا آیندگان متوجه شوند انقلابی که پشتیبان آن مردم باشند تا ابد این چنین طوفان ها و فتنه گری هایی نمی تواند کوچکترین خللی در ریشه  آن داشته باشد. بنابراین نهم دی ماه روز تجدید بیعت مردم با نظام ،انقلاب،رهبری و مهمتر از همه روز براءت از استکبار و فتنه می باشد.

تثبیت حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب

حماسه نهم دی نماد عزت ، استقلال  و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن  در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد . در این روز مشروعیت سیاسی انقلاب اسلامی با حضور خود جوش مردم در دفاع از اصل نظام به جهانیان اعلام گردید. این روز نماد خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی ها ی عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب می باشد. در این روز مردم ایران به خوبی نشان دادند در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند  نه مقصد را گم می کنند و نه دست از حمایت از انقلاب اسلامی بر می دارند .

اهم نکات ماندگار از یوم الله 9 دی در تاریخ انقلاب  

1-جشن بلوغ فکری ملت  و شخصیت نظام

2- تجلی بصیرت و آگاهی در دلهای امت اسلامی

3- تجدید بیعت جاودانه  با اصل نظام اسلامی

4- تشخیص حق از باطل و گزینش نیروهای انقلابی واقعی  

5- رفراندوم خودجوش  مردمی در دفاع از آرمانهای  انقلاب اسلامی  

*علی حیدرآقایی مدرس دانشگاه و پژوهشگر فرهنگی کردستان

 



برچسب ها :

حماسه نهم دیفتنهآشوبانتخاباتعلی حیدر آقایی

نظرات کاربران :

محمدی [چهارشنبه 8 دی 1395 | 09:13] پاسخ

مطلب گویا و عالی است درود بر حماسه 9 دی و درود بر حق

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی