جمعه 8 آبان 1394 / 14:24|کد خبر : 220|گروه : سياسي

امام جمعه بانه

سازش ناپذیری با ظالمان بزرگترین پیامد قیام امام حسین(ع) بود

سازش ناپذیری با ظالمان بزرگترین پیامد قیام امام حسین(ع) بود

امام جمعه بانه گفت: رویارویی نا برابر امام حسین(ع) و یارانش در برابر لشکر یزید در محرم الحرام سال 61 هجری قمری در دشت کربلا، به همه مسلمانان در اعصار مختلف این درس را آموخت که کشته شدن بهتر از سازش با ظالمان است .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبداله حیدری امام جمعه شهرستان بانه در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع بانه برگزار شد با اشاره به حوادث و رویدادهای هفته گذشته، به واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) برای احیای اسلام ناب محمدی(ص) که داشت توسط فرد فاسق و هوسرانی همچون یزید به ورطه نابودی و انحراف می رفت در محرم الحرام سال 61 هجری قیام کرد و در راه بقاء دین مبین اسلام از  تمام هست و نیست خود گذشت.

وی با بیان اینکه سیاست امام حسین در این راه  مقاومت و سازش‌ناپذیری با ظالمان بود افزود: علی رغم اینکه امام حسین(ع) می دانست که در این جنگ نا برابر به شهادت خواهند رسید بازهم سر تسلیم فرود نیاورده و در عین مظلومیت
در محرم الحرام  سال 61 هجری به شهادت رسید و به همه  مسلمانان در اعصار مختلف این درس را آموخت که کشته شدن با عزت بهتر از زندگی با ذلت و خواری است که در سایه سازش با ظالمان و ستمکاران بدست می آید.

حیدری تصریح کرد: نهضت عاشورا بر محور فداكارى و جان فشانى آن حضرت شكل گرفت و تاریخ بشرى را سرشار از حماسه و ایثار كرد و درس آزادگى و عزت به انسان داد و با خون خویش كه در كربلا ریخت،درخت اسلام آبیارى شد تا امت مسلمان بیدار شود.

امام جمعه بانه همچنین با اشاره به مقام و جایگاه امام شافعی(رض) ایشان را عالمی بزرگ و جلیل القدر دنیای اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد، ایشان خدمات زیادی به اسلام کرده و شاگردان زیادی در راه خدمت به دین پرورش داده و کسانیکه پی به جایگاه و منزلت علمی و مذهبی این عالم وارسته نبرده اند در جهل و نادانی به سر می برند.

وی همچنین با اشاره به بارش های اخیر آن را موهبتی الهی دانست و افزود: بارش بی سابقه باران در هفته گذشته پس از سالها خشکسالی مایه رحمت و دلگرمی برای کشاورزان و مردم منطقه شد که بایستی قدردان این نعمت بزرگ الهی بود.



برچسب ها :

امام جمعه بانهنزولات جویامام شافعی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی