پنجشنبه 9 دی 1395 / 14:02|کد خبر : 2202|گروه : اجتماعي

جشنواره غذاهای بومی محلی بانه در بخش ننور برگزار شد

جشنواره غذاهای بومی محلی بانه در بخش ننور برگزار شد

جشنواره غذاهای بومی محلی بانه به مناسبت هفته تغذیه و در بخش ننور این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، جشنواره غذاهای بومی محلی در بخش ننور شهرستان بانه  امروز با همکاری مرکز بهداشت ، بخشداری ننور ، جهاد کشاورزی بویین مرکز خدمات جامع سلامت شهری_روستایی این شهر و  دهیاران بخش ننور درشهر بویین برگزار شد.

علی شالباف رئیس مرکز یهداشت بانه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، هدف از برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی را اهمیت دادن به سلامت شهروندان و ترویح غذاهای بومی و محلی شهرستان بانه در بین نوجوانان و جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه امروز ذائقه نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت غذاهای فست فودی و ناسالم گرایش پیدا کرده که  این تهدید بزرگی برای سلامت آحاد جامعه می باشد.

وی علت  بسیاری از بیماری های غیر واگیر در عصر حاضر را که گریبان گیر بسیاری از مردم شده است را در  تغذیه ناسالم و داشتن عادت های غذایی غیر اصولی دانست و افزود: خوشبختانه شهرستان بانه نسبت به سایر شهرهای استان کردستان از نظر تنوع غذایی و چاشنی‌های محلی دارای جایگاه خوبی است که باید از این ظرفیت استفاده کرد و با اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی دوباره مردم را به استفاده از این غذاها ترغیب کرد.

رئیس مرکز بهداشت بانه همچنین نسبت به مصرف نمک، قند و چربی در بین آحاد جامعه هشدار داد و گفت: بیشتر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و انواع سرطان ها به علت مصرف بیش از اندازه این سه مواد غذایی در افراد ظاهر می شود که ضرورت دارد مردم در مصرف این مواد در رژیم غذایی روزانه خود دقت بیشتری داشته باشند.

وی از استقبال شرکت کنندگان در این جشنواره غذایی نیز ابراز رضایت کرد و گفت:شرکت کنندگان در بخش‌های مختلف آشپزی و پخت انواع غذاهای بومی و محلی شهرستان بانه همچون کلانه، ترخینه و  انواع آش های محلی با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: در پایان با رای هیئت داوران به ده نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره  که غذای آنها به لحاظ کیفیت و میزان استفاده از محصولات محلی بانه و سبزی‌های اصلی  در غذاهای سنتی استفاده کرده بودند جوایزی به رسم یاد بود  اهدا شد.

 



برچسب ها :

جشنوارهغذاهای بومی محلیتغذیه سالمبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی