شنبه 18 دی 1395 / 11:47|کد خبر : 2227|گروه : اجتماعي

اعضای جدید شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه معرفی شدند

اعضای جدید شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه معرفی شدند

صبح امرز با حضور مدیر کل مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان، مسئولین و علمای بزرگ شهرستان بانه ، اعضای جدید شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه معرفی و احکام مسئولیت خود را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری مدیرکل مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان، جمعی از مسئولین و علمای برجسته شهرستان بانه اعضای جدید شورای روحانیت این شهرستان معرفی و برای مدت یکسال احکام مسئولیت آنها اعطا شد.

حجت الاسلام منظری در این مراسم، با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه اظهار داشت: علما و روحانیون به عنوان رهبران دینی جامعه و هادیان مردم در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی  از جایگاه ویژه ای برخوردارهستند.

وی با اشاره به تغییرهای موجود در جامعه افزود: امروز نیازهای جامعه با توجه به پیشرفت هایی که در عرصه های مختلف علم و تکنولوژی رخ داده است تغییر یافته که می بایست روحانیون و علمای برجسته بر اساس این تغییرات آسیب های ناشی از  آن  را شناسایی کرده و منطیق با نیازهای روز مردم را از تهدیدات و آسیب های ناشی از این تغییرات روشنگری و هدایت کنند.

مدیرکل مرکز بزرگ اسلامی کردستان خاطرنشان کرد در حال حاضر، گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بعنوان یک تهدید روز اکثر اقشار جامعه بویژه نسل جوان را تهدید می کند.

حجت الاسلام منتظری، با اشاره به احکام زنده و پویای اسلام تصریح کرد: احکام حیات بخش قرآن کریم بعنوان بزرگترین کتاب هدایتگر بشر در همه اعصار با چنان زیبایی و ظرافتی احکام را با احساسات و وجدان بشر پیوند داده است که هر وجدان آگاه و بیداری با اندک  تاملی در مفهوم  این آیات می تواند  به حقیقت دست یافته و حق را از ناحق تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه امسال شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه از دو نفر اعضا به 5 نفر افزایش یافته است یادآور شد، به منظور تقویت این شورا و تاثیرگذاری هر چه بهتر آن در هدایت جامعه  این تغییر اتفاق افتاده است.

منتظری خاطرنشان کرد، در مرکز استان نیز  شورای روحانیت و افتای استان از میان علمای برجسته سایر شهرستان های استان کردستان و خود سنندج انتخاب خواهند شد که این شورا نیز هر ماه یک بار جلسه ای با موضوعات کلی تر و در باره مباحث مختلف فقهی اعتقادی و مسائل روز منطقه ای و فرا منطقه ای بحث و تبادل نظر خواهند داشت.

مدیر کل مرکز بزرگ اسلامی استان کردستان، ترویج فقه و مذهب امام شافعی(رض) در منطقه ، توجه به مسائل مختلف اعتقادی و اجتماعی را از وظایف مهم  شورای روحانیت در این دوره برشمرد و گفت: ترویج دین اسلام از مهمترین وظایف علمای اسلام است و می بایست همانطور که علمای گذشته این میراث گرانبها را در اختیار ما قرار داده اند ما نیز می بایست در تقویت و ماندگاری آن برای نسل امروز و آینده تلاش کنیم.

 
در ادامه این مراسم ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه شهرستان بانه نیز با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای مبارزه با دین اسلام وظیفه علماء را به مراتب سنگین تر از گذشته دانست و خاطرنشان کرد، امروز دشمن به روش های گوناگون و در عرصه های مختلف به دنبال ضربه زدن به اسلام و تضعیف مسلمانان است که باید قشر روحانی در این حوزه با هوشیاری و قدرت هر چه تمام به مقابله با دشمنان دین اسلام بپردازد

وی با بیان اینکه دشمن از هیچ فرصتی در این راستا فرو گذار نمی کند افزود: امروز دشمنان دین اسلام به دنبال تغییر افکار و عقاید جوانان هستند و می خواهند با رسوخ در عقاید و افکار آنها به مقاصد شوم خود دسترسی پیدا کنند.

امام جمعه بانه، تفرقه افکنی و اختلاف بین مسلمانان را از دیگر حربه های استکبار و دشمنان اسلام در مقابله با این دین عنوان کرد و گفت: خوشبختانه امروز مسلمانان به نیت پلید آنها به خوبی پی برده اند  و  در کمال صلح و صمیمیت  برای پیشبرد اهداف عالی اسلام تلاش می کنند.

امام جمعه بانه یادآور شد، مادامیکه مسلمانان با همدیگر وحدت و انسجام داشته باشند توطئه های دشمنان بی اثر بوده و آنها در رسیدن به مقاصد شوم و پلیدشان ناکام خواهند ماند.

در  ادامه ماموستا صالح زاده امام جمعه بویین نیز با اذعان به جنگ نرم دشمنان در عصر امروز خاطرنشان کرد، بهترین شیوه مقابله با جنگ نرم دشمنان همان جنگ نرم است و می بایست با فرهنگ سازی و تبیین اهداف دشمن به  روشنگری و هدایت جامعه پرداخت.

وی با اشاره به سابقه شهرستان بانه در پرورش علمای دینی افزود: متاسفانه امروز کلاس های دینی در شهرستان بانه به دلیل کمبود امکانات و عدم گرایش جوانان به این سمت از رونق قبلی افتاده که می بایست با حمایت مسئولین و خیرین حوزه های علمیه را د.باره رونق بخشید.

امام جمعه بویین خاطرنشان کرد، خوشبختانه با همت خیرین در شهر بویین یک حجره در طبقه همکف مسجد این شهر برای علاقمندان به فراگیری علوم دینی احداث شده که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

گفتنی است که در پایان، با اهدای احکام، آقایان ملا احمد عبد خدا،  عبدالعزیز احمدی، ماموستا رحیم عباسی، عبدالله عبدالهی و ماموستا عبدالرحمن صالح زاده بعنوان شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه برگزیده شدند.

لازم به ذکر است که ملا احمد عبدخدا و عبدالعزیز احمدی از اعضای سابق  شورای روحانیت بودند که دوباره برای عضویت در این شورا ابقا شدند.


 



برچسب ها :

انتخاب شورای افتای بانهجنگ نرمتفرقهشورای روحانیت بانهمرز بزرگ اسلامی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی