شنبه 18 دی 1395 / 16:34|کد خبر : 2228|گروه : فرهنگي

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان:

مجموعه فرهنگی یادمان دفاع مقدس 15 خرداد بانه تکمیل می شود

مجموعه فرهنگی یادمان دفاع مقدس  15 خرداد بانه تکمیل می شود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان ظهر امروز در دومین کارگروه دفاع مقدس شهرستان بانه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: مجموعه فرهنگی یادمان دفاع مقدس 15 خرداد بانه تکمیل می شود.

  به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ظهر امروز دومین کارگروه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان بانه با حضور سرهنگ محمدرضا شرف بیانی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  استان کردستان، فرماندار و جمعی از اعضای این کارگروه با محوریت تکمیل مجموعه فرهنگی دفاع مقدس یادمان 15 خرداد بانه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 

سرهنگ شرفبیانی در ابتدای این مراسم، با تقدیر از شهردار و مجموعه شهراری بانه در احداث و زیبا سازی یادمان 15 خرداد این شهرستان اظهار داشت: این پارک بعنوان یکی از یادمان های اصلی استان کردستان در موضوع دفاع مقدس مطرح می باشد که خوشبختانه با همت شهرداری و مجموعه این نهاد در سال 95 بازسازی و به بهره برداری رسید.

 وی با بیان اینکه یادمان 15 خرداد بانه دارای دو بخش پارک و مجموعه فرهنگی می باشد افزود: در حال حاضر بخشی از این یادمان که همان مجموعه فرهنگی دفاع مقدس می باشد نیمه کاره است که شهرداری بانه بر اساس تفاهم نامه اولیه ملزم به اتمام این مجموعه می باشد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان خاطرنشان کرد، ساختمان این یادمان شامل سه طبقه می باشد که یک طبقه از این مجموعه به شهرداری و طبقه دیگر آن به سپاه بانه که رسالت نگهداری از این ساختمان را بر عهده دارد به منظور انجام کارهای فرهنگی واگذار  خواهد شد.

سرهنگ شرفبیانی همچنین از اقدامات سپاه بانه در بحث بازسازی و تجهیز یادمان های دفاع مقدس این شهرستان در یادمان شهدای غریب سیران بند و بوالحسن نیز تقدیر کرد و گفت: سپاه بانه با تعامل سازنده که با سایر نهادهای استانی و شهرستانی داشته توانست علی رغم همه محدودیت های اعتباراتی  کارهای خوبی در بحث زیر ساخت و فرهنگی در محل هر دو یادمان انجام دهد.


دانشنامه دفاع مقدس در استان کردستان جمع آوری و تدوین می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به جمع آوری اسناد و تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان کردستان هم  اشاره کرد و گفت: در همین راستا تدوین دانشنامه دفاع مقدس را دستور کار داریم که این موضوع در سطح کشور به نام اطلس دفاع مقدس در حال جمع آوری و  تدوین می باشد.


وی سهم شهرستان بانه بعنوان یکی  از شهرهای مرزی استان کردستان در دوران دفاع مقدس را یک نقش تاثیر گذار و مهم برآورد کرد و گفت: باید این ایثارگری و رشادت های مردم این شهرستان  برای نسل سوم انقلاب و سایر نسل های آینده جمع آوری و نگهداری شود.

سرهنگ شرفبیانی با بیان اینکه از همه نویسندگان و هر فرد صاحب قلمی که بخواهد  در این زمینه قلم فرسایی کند حمایت می کنیم خاطرنشان کرد، در حال حاضر کتابی در همین راستا تحت عنوان خاطرات کوخان در حال جمع آوری است که پس از اتمام به مرحله چاپ خواهد رسید.



تاکید فرماندار بانه به اتمام عملیات فیزیکی مجموعه فرهنگی پارک 15 خراد

راشد عذیری فرماندار بانه نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اقدامات خوبی که در بحث یادمان های دفاع مقدس شهرستان و پارک 15 خرداد بانه انجام گرفته به تکمیل و اتمام ساختمان نیمه کاره داخل  این پارک نیز تاکید کرده و خواستار اتمام هر چه سریعتر آن توسط مجموعه شهرداری شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات شهرستانی طی چند سال اخیر بسیار محدود و اندک بوده است افزود: بایستی  اعتبارات مخصوصی از استان برای موضوع یادمان ها در نظر گرفته شود و ما نیز در شهرستان علی رغم همه کمبودهایی که در بحث اعتابارات شهرستانی داریم تا حد ممکن کمک به این حوزه کمک خواهیم کرد.


فرماندار بانه ورود راهیان نور به شهرستان بانه را یک فرصت برای شهرستان برشمرد و گفت: راهیان نور در بحث گردشگری فرهنگی می توانند موجبات رشد و پیشرفت شهرستان از لحاظ اقتصادی و فرهنگی را فراهم سازند که بایستی از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

کسب مقام اول راهیان نور دانش آموزی استان کردستان توسط آموزش و پرورش بانه

رضا خضری مدیر آموزش و پرورش بانه نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش همواره بعنوان یکی از اعضای فعال کارگروه دفاع مقدس شهرستان بانه به شمار می رود افزود: این نهاد هرساله بعنوان یکی از اعضای ثابت و تاثیر گذار در بحث راهیان نور و دفاع مقدس شهرستان نهایت همکاری را با سپاه در بحث در اختیار گذاشتن مراکز آموزشی برای اسکان زائرین طی چند سال اخیر را داشته است

وی همچنین از نام گذاری 47 واحد آموزشی در شهرستان بانه به نام شهدای شاخص کشوری، استانی و شهرستانی نیز خبر داد و افزود : سال گذشته در بحث طرح هجرت 3 دانش آموزی و راهیان نور نیز آموزش و پرورش بانه مقام های اول را کسب کرد که از افتخارات این مجموعه در بحث راهیان نور است.



بازدید بیش از 145 هزار زائر از یادمان های دفاع مقدس بانه

سرهنگ رضا کتابعلی معاون هماهنگ کننده سپاه بانه نیز در خاتمه این جلسه با اشاره به آمار بازدیدکنندگان زائرین راهیان نور از یادمان های دفاع مقدس بانه از ایبتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال اظهار داشت: بیش از 145 هزار زانر در مدت مذکور از محل یادمان های دفاع مقدس بانه در سیران بند و بوالحسن بازدید کردند.  


وی با بیان اینکه بیشترین بازدیدها از محل یادمان سیران بند بوده است افزود: در 8 ماهه اول سالجاری بیش از 85 نفر از یادمان سیران بند و نزدیک به 60 زائر زائر نیز از محل کربلای ده( یادمان بوالحسن ) بازدید کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بانه خاطرنشان کرد: در محل هر دو یادمان 5 راوی از اهالی محلی و بومی برای زائرین روایت گری کردند و دو نفر متولی نیز  توسط سپاه بانه برای بحث  نظافت و رسیدگی به امورات هر دو یادمان در بحث راهیان نور بکارگیری شدند.



برچسب ها :

دفاع مقدسبانهپارک 15 خردادفرهنگیشهرداری بانهمدیرکل بنیاد حفظ آثار کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی