شنبه 9 آبان 1394 / 12:41|کد خبر : 224|گروه : اجتماعي

فرماندار بانه:

پروژه «زیستگاه سنجاب در بلوط های زاگرس» در بانه اجرا می شود

پروژه «زیستگاه سنجاب در بلوط های زاگرس» در  بانه اجرا می شود

فرماندار بانه گفت: در راستای حفاظت از این گونه جانوری، پروژه زیستگاه سنجاب در بلوط های زاگرس ( نماد بانه) در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، راشد عذیری فرماندار بانه صبح روز شنبه نهم مهرماه در اولین جلسه ای که با حضور معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کردستان ، انجمن مردمی پاژین، شهردار بانه و سایر ادارات مرتبط با محیط زیست در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه زیستگاه سنجاب در بلوط های زاگرس ( نماد بانه) در این شهرستان اجرا می شود.
آرباباخبر، پروژه زیستگاه سنجاب در بانه

وی حفاظت از این گونه جانوری و زیست گاه آن که جنگلهای بلوط شهرستان می باشد  را از مهم ترین اهداف تدوین این پروژه عنوان کرد و افزود: این پروژه با پیشنهاد اداره محیط زیست شهرستان بانه و در شش پیش نویس تدوین شده است.

 

عذیری مقابله با افراد سود جو در تخریب جنگلها و شکار سنجاب ایرانی در جنگلهای بلوط شهرستان بانه را از دیگر اهداف این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد، ضرر و زیان تخریب جنگلهای بلوط و شکار این گونه جانوری در شهرستان  به خود انسانها برمی گردد چرا که محیط زیست در زندگی ما انسانها نقش مستقیم و بسزایی دارد.


فرماندار بانه با اشاره به بارش باران در نیمه غربی کشور در چند روز اخیر تصریح کرد: با توجه به اینکه باران یک موهبت بزرگ الهی برای انسانها، طبیعت و گونه های جانوری به شمار می رود  ولی متاسفانه در استان ایلام بواسطه اینکه جنگلها و مراتع ملی زیادی در سال های متمادی توسط افراد سودجو در این استان خریب شده موجب جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارتهای مالی و جانی زیادی برای مردم این منطقه از میهن اسلامی ما شد .

وی گفت: برای حفاظت از زیستگاه های طبیعی و جانوری باید در حد گسترده فرهنگ سازی کرد و این فرهنگ سازی  را هم از طریق آموزش به فرزندانمان از دوران بچگی در وجود آنها  نهادینه کنیم.

عذیری برگزاری کلاس های آموزشی برای شکارچیان، افراد ذی نفوذ و سایر افرادی که با طبیعت در ارتباط هستند را از دیگر راهکارهای مربوط به آگاهسازی این قشر از افراد جامعه در رابطه با صیانت از محیط زیست عنوان کرد.

  



برچسب ها :

فرماندار بانهپروژه زیستگاه سنجاب در جنگلهای بلوط بانهمحیط زیست

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی