جمعه 24 دی 1395 / 15:27|کد خبر : 2243|گروه : اجتماعي

بانه رتبه اول شوراهای آموزش و پرورش استان کردستان را کسب کرد

بانه رتبه اول شوراهای آموزش و پرورش استان کردستان را کسب کرد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بانه از کسب رتبه اول شورای آموزش و پرورش این شهرستان در بین سایر شهرهای استان کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، رضا خضری به مناسبت فرا رسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش پیش از شروع خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شورا اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش بانه برای دومین سال متوالی از نظر عملکرد، رتبه نخست شوراهای آموزش و پرورش استان کردستان را کسب کرد.


وی کسب این موفقیت را مرهون مشارکت مردم در امر آموزش و پرورش و تعامل و هماهنگی مجموعه این شورا در برنامه ریزی و تلاش برای رفع مشکلات آموزشی و تربیتی عنوان کرد و افزود: این موفقیت حاصل تلاش دسته جمعی اعضای شورا می باشد و امیدوارم خدمات این شورا در اعتلای تعلیم و تربیت دانش آموزان این شهرستان افزایش یابد.

خضری در ادامه به نقش مشارکت مردم در برنامه های آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و در این باره گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش ذات مشارکت جويانه دارد بدون مشارکتهاي مردمي به سر منزل مقصود نمي رسد.


مدیر آموزش و پرورش بانه تصریح کرد: در تاريخ آموزش و پرورش اکثر کشورها ی پیشرفته بسياري از مسائل و مشکلات آموزشی و تربیتی  به ياري و با مشارکت های مردم حل شده است، لذا براي تحقق هدفهاي عالی نظام آموزش و پرورش ، مشارکت مردم  نه تنها ضرورت دارد بلکه یک اصل مهم در این حوزه می باشد.

خضری همچنین
از همفكری و همكاری های اولیای دانش آموزان و اعضای انجمن های اولیا و مربیان مدارس قدردانی کرد و گفت: فکر اولیا باید کنار مدیر مدرسه قرار گیرد تا بوسیله خرد جمعی کارهای بزرگی در مدرسه انجام شود.

وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش هر شهر از امام جمعه یا نماینده ایشان، فرماندار رئیس شورا، رئیس اداره آموزش و پرورش، شهردار یا رئیس شورای شهر در شهرستان، 3 نفر از نمایندگان مدیران مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم، 3 نفر از نمایندگان انجمن اولیا و مربیان و رئیس مرکز بهداشت شهرستان یا منطقه یا دکتر معتمد آن شهرستان تشکیل شده است
که برای برنامه های آموزشی و مشکلات این حوزه تصمیم گیری می کنند.

مدیر آموزش و پرورش بانه در بخش دیگری از سخانان خود ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بی سوادی در شهرستان بانه حاطرنشان کرد، در حال حاضر آموزش و پرورش بانه امکانات و آمادگی لازم برای با سواد کردن جامعه بی سواد این شهرستان در گروه سنی 10 تا 49 سال را دارد ولی تنها مشکلی که در حوزه سواد آموزی بانه وجود دارد جذب افراد بی سواد در این گروه سنی است.

وی با بیان اینکه علم و علم آموزی در اسلام بسیار مقدس و با اهمیت است یادآور شد،  خداوند متعال در قرآن کریم در بیش از 700 مورد به صورت مستقیم و غیر مستقیم در خصوص ارزش علم  و فراگیری دانش تاکید فرموده است و این موضوع نشانگر از اهمیت علم و سواد آموزی در اسلام دارد.

خضری، عمران و میزان پیشرفت در هر جامعه ای را منوط به آموزش و پرورش آن جامعه بیان کرد و افزود: امروز جامعه ای پیشرفته و دارای توسعه بیشتری است که سیستم آموزشی در آن جامعه از جوامع دیگر قوی تر باشند.


  
 



برچسب ها :

بانهشورای اموزش و پرورشرتبه اولکردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی