شنبه 9 آبان 1394 / 13:34|کد خبر : 225|گروه : اجتماعي

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کردستان:

قسمتی از زیستگاه جانوری شهرستان بانه به منطقه شکار ممنوع تبدیل می شود

قسمتی از زیستگاه جانوری شهرستان بانه به منطقه شکار ممنوع تبدیل می شود

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کردستان گفت: برای حفاظت از گونه های مختلف جانوری بویژه سنجاب ایرانی در جنگل های بلوط بانه مقداری از زیستگاه سنجاب در این شهرستان بعنوان منطقه شکار ممنوع معرفی خواهد شد.

آرباباخبر: منطقه شکار ممنوع بانه
به گزارش خبرنگار آرباباخبر، حبیب الله محمودی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کردستان پیش از ظهر امروز شنبه نهم آبانماه سال جاری در اولین جلسه
پروژه زیستگاه سنجاب در بلوط های زاگرس ( نماد بانه) که با حضور اعضای این ستاد در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: برای جلوگیری از انقراض سنجاب ایرانی و تخریب زیستگاه این گونه جانوری در شهرستان بانه به زودی منطقه ای از زیستگاه جانوری این شهرستان به منطقه  شکار ممنوع تبدیل می‌شود.

 وی با اشاره به نقش سنجاب در طبیعت و احیای جنگلهای بلوط در منطقه زاگرس شمالی افزود: با توجه به اینکه این جانور از میوه درختان بلوط تغذیه می کند و برای ذخیره و استفاده در زمان های بعدی مقداری از میوه این درخت را در دل خاک جاسازی می کند موجب زایش و احیای درختان بلوط در جنگل های زاگرس می شود و از این رو است که همواره  از اینگونه جانوری بعنوان سمبل و نماد جنگل های زاگرس یاد می شود.

محمودی وجود درختان و جنگل های بلوط در مناطق استان های زاگرس نشین بویژه استان کردستان و شهرستان بانه را در تلطیف آب و هوا برای جذب گردشگران، جلوگیری از تخریب منابع خاک، ممانعت از راه افتادن سیلاب ها و جذب گرد و خاک را از فواید بی شمار این جنگل ها و درختان برشمرد و گفت: برای حفاظت از این زیستگاه باید مسبب اصلی آن یعنی سنجاب را حفاظت کرد.

   معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کردستان تنوع زیستی گونه های گیاهی و جانوری را در استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت:برای حفاظت از این موهبت خدادادی باید همه مردم، نهادها و ارگان های دولتی و مردم نهاد پای کار بیایند.

 وی، تخریب جنگلها و مراتع، آتش سوزی های متعدد در فصل تابستان، آلوده کردن منابع آبی و حریم رودخانه ها، تبدیل عرصه های مرتعی به کشاورزی و مسکونی را از جمله  تهدیداتی برشمرد که گونه های جانوری را در استان کردستان و بویزه شهرستان بانه تهدید می کنند .



 



برچسب ها :

سنجاب ایرانیمنطقه شکار ممنوع بانهدرختان بلوطجنگل های زاگرس

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی