دوشنبه 27 دی 1395 / 08:08|کد خبر : 2250|گروه : اجتماعي

امام جمعه بویین

خشونت پنهان؛ شایع ترین شکل خشونت علیه زنان است

خشونت پنهان؛ شایع ترین شکل خشونت علیه زنان است

ماموستا صالح زاده امام جمعه بویین با اشاره به انواع خشونت علیه زنان گفت: امروز، خشونت پنهان، شایع ترین شکل خشونت علیه زنان است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالرحمن صالح‌زاده شامگاه گذشته  در همایش علمی، آموزشی نفی خشونت علیه زنان و مردان که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس و اقشار مختلف مردم در سالن بازارچه صنعتگران شهرستان بانه برگزار شد، با اشاره انواع خشونت علیه زنان گفت: امروزه خشونت پنهان ، شایع ترین نوع خشونت علیه زنان است که توسط مردان صورت می گیرد.

وی با انتقاد از گسترش خشونت در دنیای امروزی اظهار داشت: متاسفانه امروزه ترویج خشونت جان انسان‌های زیادی را گرفته و باعث آوارگی و بی‌خانمان شدن صدها هزار انسان در جهان به ویژه منطقه خاورمیانه شده است.

ماموستا رحمن زاده ،  نعمت زندگی و حیات را از مهم‌ترین نعمت‌های خدادی به انسان عنوان کرد و گفت: هیچ فردی حق ندارد این نعمت خدادای را از انسان سلب کرده و یا زندگی را به کام طرف مقابل تلخ کند.

امام جمعه بویین، همچنین به خشونت در خانواده ها و بین اعضای خانواده نیز اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از خانواده ها نیز درگیر این موضوع هستند.

وی تصریح کرد: اگر خشونت در خانواده‌ها کنترل و درمان نشود عواقب بدی به دنبال دارد و طلاق، خودکشی، ازدواج زودهنگام دختران و پسران و فرار از کانون گرم خانواده از مهم‌ترین عواقب آن است.

ماموستا صالح زاده با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی و تعالیم اسلام با خشونت علیه زنان و سایر افراد جامعه کاملاً مخالف است گفت: رفتار و کردار حضرت رسول اکرم(ص) با زنان و همسران خود بهترین الگوست و همه ما باید از آن درس بگیریم.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه اسلام به زنان یک دیدگاه همراه با تکریم و احترام است افزود: غربی‌ها دیدگاهشان نسبت به زنان تبلیغی و ابزاری است.

امام جمعه بویین،  با اشاره به انواع خشونت اظهار کرد: ریشه همه خشونت‌ها ناشی از عدم پای بندی به اخلاق و آموزه‌های دینی است و اسلام به شدت مردان را به رعایت احترام و حقوق زنان سفارش کرده است.

ماموستا عبدالرحمن صالح زاده با بیان اینکه خشونت مادر و ریشه همه فسادها است گفت: در قاموس اسلام خشونت هیچ معنا و مفهومی ندارد و دین اسلام نقش مهمی در کنترل افراد دارد.



برچسب ها :

امام جمعه بوینهمیش نفی خشونت علیه زنانبانهخشونت علیه مردانخشونت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی