دوشنبه 27 دی 1395 / 17:36|کد خبر : 2254|گروه : اقتصادي

نماینده مردم سقز و بانه:

تصویب منطقه آزاد بانه کلید نجات مردم کردستان از محرومیت است

تصویب منطقه آزاد بانه کلید نجات مردم کردستان از محرومیت است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بانه، تصویب منطقه آزاد بانه توسط نمایندگان مجلس را موجب رفع محرومیت از چهره استان کردستان دانست.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مهندس محسن بیگلری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان بانه که با حضور معاون سیاسی استاندار کردستان و جمعی از مسئولین و آحاد مردم بانه در سالن اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت از منطقه آزاد بانه گفت:با تلاش دولت نقشه و کلیات این طرح نهایی شده و تا چند مدت دیگر به کمسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده خواهد شد که پس از بازبینی توسط کمسیون اقتصادی برای رای گیری به صحن علنی مجلس خواهد آمد.


وی با بیان اینکه تصویب این لایحه بسترساز توسعه تجاری و سرمایه گذاری خواهد بود افزود: تصویب این طرح موجب  ایجاد مراکز صنعتی و تولیدی در شهرستان های اطراف خواهد بود که تصویب آن توسط نمایندگان مجلس می تواند کلید نجات نه تنها مردم بانه بلکه استان کردستان ازمحرومیت شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از عدم همراهی برخی از نمایندگان بویژه نمایندگان استان ای کردنشین و سایر  استان های همجوار با این طرح ابراز تاسف کرد و گفت:
هم اکنون مجمع نمایندگان استان کردستان در حال رایزنی و نیز ارائه مستندات و نظرات کارشناسی و تخصصی برای اقناع سایر نمایندگان هستی که امیدواریم این بار طرح مذکور در مجلس به رای اکثریت نمایندگان برسد.

بیگلری در ادامه به منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز اشاره کرد و گفت: چندی پیش دکتر علی یزدانی معاون وزیر و همچنین رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به همراه جمعی از مسئولین استانی و محلی بازدیدی از محل احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه داشتند که این سفر نتایج خوبی نیز به همراه داشت
.

وی یادآور شد، با پیگیری های انجام شده در حال حاضر اقدام برای ایجاد زیر ساخت ها ی مورد نیاز در این شهرک وارد فاز عملیاتی شده بطوریکه ادارات خدمات رسان در حوزه آب و برق مشغول فعایت در این شهرک هستند و امیدواریم ظرف شش ماه آینده با تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز در این شهرک  زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری در این منطقه که منجر به رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی مردم بانه و استان کردستان خواهد شد فراهم شود.

 
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس همچنین به ظرفیت نیروهای متخصص بومی استان و شایستگی آنها در تصدی گری پست های مهم اشاره کرد و گفت: در استان کردستان نیروهای کار آمد زیادی وجود دارند که شایستگی دارند در پست های مهم و کلیدی استان حتی در پست استانداری از آنها استفاده شود.

وی همچنین از استاندار کردستان بعنوان یک ظرفیت مهم برای استان یاد کرد و گفت: استاندار فعلی بعنوان فردی  با تجربه که سابقه استانداری در سه استان کشور را در کارنامه خدمتی خود دارد بعنوان یک ظرفیت و فرصت مهم برای استان کردستان محسوب می شود که بایستی از  این ظرفیت نهایت استفاده را در راستای پیشرفت و توسعه استان کرد.

مهندس بیگلری همچنین از وضعیت راه های روستایی استان کردستان به ویژه شهرستان بانه انتقاد کرد و گفت: اگر چه شهرستان بانه در این حوزه از وضعیت بهتری در مقایسه با دیگر شهرستان های استان کردستان برخوردار است اما باز  وضعیت کنونی رضایت بخش نیست.

بیگلری همچنین در خصوص گازرسانی به روستاهای بانه نیز گفت: در حال حاضر 20 روستای واجد شرایط گاز کشی در بانه فاقد گاز هستند که امیدواریم تا چند سال آینده این روستاها نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.
 

 



برچسب ها :

بیگلریبانهمنطقه آزادتوسعهمحرومیتتودیع و معارفه فرماندار بانهاستان کردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی