چهارشنبه 29 دی 1395 / 16:49|کد خبر : 2262|گروه : اجتماعي

زنگ هوای پاک در بانه به صدا در آمد + تصاویر

زنگ هوای پاک در بانه به صدا در آمد + تصاویر

به مناسبت 29 دی ماه روز هوای پاک، زنگ هوای پاک با حضور رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بانه،دانش آموزان و مربیان در دبستان دخترانه پروین این شهرستان به صدا در آمد .

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، مراسمی نمادین نواخته شدن زنگ هوای پاک پیش از ظهر امروز  به مناسبت هوای پاک در دبستان دخترانه پروین بانه با حضور رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ، دانش آموزان و مربیان این مدرسه برگزار شد.

محمد دلسوز میرزایی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه در این جلسه با اشاره به هفته هوای پاک اظهار داشت: ۲۹ دی ماه در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز هوای پاک و از 24 لغایت سی ام دی ماه نیز تحت عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده است.

 وی افزود: دنیای پاک و محیط زیست سالم از بزرگ‌‌ترین موهبت‌هایی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده و حفظ پاسداشت این هدیه بزرگ الهی وظیفه‌ ای است که بر دوش یکایک انسان‌ها قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بانه با اشاره به انواع آلاینده ها در عصر حاضر خاطرنشان کرد، امروز دو نوع آلاینده موجب آلوده شدن هوای اکثر کلان شهرها شده است که سلامت مردم شهرها را در معرض خطر قرار داده است بطوریکه طبق آمار سالانه بالغ بر 3 میلیون نفر در جهان در اثر بیماری های مرتبط با آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

وی گفت:  آلاینده های ثابت مانند کارخانجات و آلاینده های متحرک مانند انواع خودرو ها و موتور سیکلت از جمله این آلاینده ها هستند که امروزه نقش موثری در آلودگی هوا در بیشتر شهرهای کشور بویژه کلان شهرها دارند.

دلسوز میرزایی، با اشاره به نقش عمده وسایل نقلیه در آلودگی هوا تصریح کرد،  استفاده شهروندان از وسائط نقلیه همگانی  و ناوگان حمل و نقل عمومی در مسافرت های داخل شهری، شرایطی برای کاهش آلودگی های هوا، آلودگی های صوتی و کاهش حجم ترافیک را فراهم می کند که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.








 



برچسب ها :

زنگ هوای پاکمحیط زیستآلودگی هوابانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی