جمعه 1 بهمن 1395 / 14:28|کد خبر : 2268|گروه : اجتماعي

امام جمعه بانه:

گناه موجب پذیرفته نشدن دعا وعدم تاثیر گذاری موعظه در دل ها می شود

گناه موجب پذیرفته نشدن دعا وعدم تاثیر گذاری موعظه در دل ها می شود

امام جمعه بانه با اشاره به نقش گناه در زندگی انسان اظهار داشت: گناه موجب سختی قلوب و در نتیجه پذیرفته نشدن دعاها و همچنین عدم تاثیر گذاری موعظه در دل ها می شود.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه شهرستان بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به نقش گناه در زندگی انسان اظهار داشت: گناه موجب سختی قلوب و  در نتیجه پذیرفته نشدن دعاها و همچنین عدم تاثیر گذاری موعظه در دل ها می شود.
 

وی در ادامه به شرایط دعا و تاثیر آن در حل مشکلات و گرفتاری های زندگی انسان نیز پرداخت و خاطرنشان کرد، پیامبر گرامی اسلام(ص) هر وقت در شرایط سخت قرار می گرفتند رو به درگاه خداوند نهاده و دعا می کردند بطوریکه بارها با دعا به درگاه الهی موجب نزول باران و رحمت بر مردم می شدند.

امام جمعه بانه، اطاعت از خدا، دوری از معصیت و تقرب جستن به درگاه الهی را از شرایط استجانب دعا برشمرد و گفت: بدون شک دعای بندگان مقرب خداوند در درگاه الهی مستجاب می شود و موجبات خیر و برکت را برای خود او و دیگران فراهم می سازد.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه شرم و حیا جزئی از ایمان می باشد گفت: طبق احادیث صحیح از رسولخدا(ص)، شرم و حیای فرد مسلمان از محضر خدا موجب ترک گناه و از نشانه های ایمان فرد است.

ماموستا حیدری همچنین خوردن مال حرام و عدم توجه به حلال و حرام الهی را از جمله عواملی دانست که موجب پذیرفته نشدن دعاه در درگاه الهی مس شود.

حیدری  یادآور شد، عدم توجه به حلال و حرام و انجام گناهان (صغیره و کبیره) در انسان موجب سختی قلوب و در نتیجه عدم تاثیر موعظه و نصیحت بزرگان در دل  افراد گناهکار می شود که خود این موضوع زمینه انجام گناهان دیگر را در فرد بوجود می آورد.  

وی با اشاره
به جایگاه روحانیون و ماموستاهای آیینی در ترویج دین و دینداری مردم اظهار داشت: انتظار می رود که روحانیون و عالمان دینی در ترویج دین و هدایتگری جامعه که از رسالت های اصلی آنان است حضور فعال داشته باشند.


حیدری تصریح کرد:  توسعه ابزار و امکانات جمعی در دنیای امروز نبایستی موجب شود که روحانیت از رسالت اصلی خود که  همان اشاعه اسلام سست شوند و لذا انتظار می رود که روحانیون همچنان گذشته  در ترویج دین و هدایتگری جامعه نقشی فعال و مثمر ثمر ایفا کنند.
 



برچسب ها :

امام جمعه بانهگناهدعاموعظهدل

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی