شنبه 2 بهمن 1395 / 15:21|کد خبر : 2272|گروه : اقتصادي

مرغداری «۲۰ هزار قطعه‌ای» در بخش ننور بانه افتتاح می‌شود

مرغداری «۲۰ هزار قطعه‌ای» در بخش ننور بانه افتتاح می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از افتتاح یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در بخش ننور این شهرستان همزمان با دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

جعفر قادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال از یک واحد مرغداری با ظرفیت 20 هزار قطعه در «روستای انجیله» از توابع "بخش ننور بانه" بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: با بهره‌برداری از این واحد مرغداری برای 4 نفر بصورت مستقیم  و 7 نفر هم بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود و تعداد مرغداری‌های شهرستان بانه به 77 واحد افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گوشت سفید در این واحدها طی هر دوره یک میلیون و 544 هزار و 500 قطعه بوده، تصریح کرد: «شهرستان بانه» بعد از شهرهای سقز، سنندج و مریوان مقام چهارم تولید گوشت سفید را در استان دارد.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای این واحد مرغداری گفت: برای بهره‌برداری از این واحد اعتباری بیش از 700 میلیون تومان احداث شده که 400 میلیون تومان آن از طریق اعطای تسهیلات بانکی و بیش از 300 میلیون تومان آن نیز آورده شخصی سرمایه‌گذار است.

قادرزاده افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از مرغداری‌های شهرستان بانه مجهز به سیستم گرمایشی گاز هستند که سالانه سهم بسزایی در مصرف نفت سفید و نفت گاز از این طریق صرفه جویی می‌شود.



برچسب ها :

مرغداری 20 هزار قطعه ایبانهافتتاحجهاد کشاورزیدهه فجر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی