سه شنبه 5 بهمن 1395 / 04:20|کد خبر : 2278|گروه : اجتماعي

رئیس شورای اسلامی شهرستان بانه:

وجود 340 هکتار بافت فرسوده شهری در بانه

وجود 340 هکتار بافت فرسوده شهری در بانه

رئیس شورای اسلامی شهرستان بانه از وجود 340 هکتار بافت فرسوده شهری در این شهرستان خبر داد.

سعدالله عزیر پور رئیس شورای اسلامی شهرستان بانه امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام این موضوع اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 340 هکتار بافت فرسوده شهری در مناطق قدیمی شهرستان بانه وجود دارد.

وی افزود: و این در حالیست که این مقدار از 840 هکتار کل محدوده شهرستان بانه می باشد که در مقایسه با کل محدوده هر رقم بالایی است و از  طرفی دیگر  این شهر نیز جزء شهرهای  پر خطر کشور  به لحاظ قرار گرفتن بر  روی گسل زلزله قرار دارد .

وی یکی از مشکلات حاضر در حوزه بافت های فرسوده را محدودیت دولت در ارائه طرح های تشویقی دانست و خاطرنشان کرد، در گذشته دولت با تخفیف 50 درصدی در عوارض ساخت و ارائه تسهیلات کم درصد به متثقاضیان نوسازی بافت فرسوده کمک می کرد که در یکی دو سال اخیر به دلیل تحریم ها و کمبود منابع  اعتباراتی این طرح های تشویقی نیز کمتر شده است که می بایست با ارائه طرح‌های تشویقی از سوی دولت، مالكان این واحدها را به بهسازی ترغیب كرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بانه همچنین به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در واحد آتش نشانی بانه نیز اشاره کرد و در این خصوص هم گفت: طبق معیارهای استاندارد در هر شهرستان می بایست به ازای هر دو هزار نفر یک آتش نشان وجود داشته باشد و این در حالیست که برای جمعیت بیش از 140 هزار نفری بانه در کل 17 نفر آتش نشان وجود دارد.

عزیزپور یادآور شد، بر اساس استانداردهای شهری  می بایست  برای وضعیت کنونی شهر بانه حدود 700 نیروی آتش نشان وجود داشت که این مقدار در مقایسه با خطرات و بحران هایی که شهرستان بانه را تهدید می کند بسیار کم می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود امکانات و تجهیزات خدمات رسانی در واحد آتش نشانی شهرستان بانه هم اشاره کرد و گفت: کمبود بالابر که بتوان با آن واحدهای چند طبقه تا ارتفاع 15 متری را تحت پوشش قرار داد نیز از مهمترین مشکلات و کمبودهای واحد آتش نشانی بانه است که می توان به آنها اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بانه از واقعه پلاسکو که منجر به از دست دادن تعداد زیادی از آتش نشانان ایثارگر و هموطنانمان در این ماجرا شد نیز ابراز تاسف کرد و ضمن آرزوی صبر و شکیبایی برای خانواده آتش نشانان خاطرنشان کرد، حادثه تلخ و غم انگیز "پلاسکو" تلنگری برای همه مردم ایران بویژه شهرهای در معرض بحران و دارای بافت فرسوده می باشد.

عزیزپور گفت: شورای اسلامی و شهرداری بانه در راستای آمادگی برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در شهرستان بانه قبل از وقوع حادثه پلاسکو طی نشست و جلساتی که در محل شورای اسلامی این شهرستان با اعضای شورا و شهردار بانه داشته ایم با در نظر گرفتن مشکلات و خطراتی که این شهرستان را تهدید می کند تصمیماتی اخذ و حتی مصوباتی هم در این زمینه داشته ایم .

وی تدوین و تصویب اساسنامه آتش نشانی در جلسه شورای اسلامی این شهرستان مبنی بر تبدیل شدن واحد آتش نشانی شهرستان بانه به سازمان و ارجاع این درخواست به مراجع دولتی و قانونی را از جمله این اقدامات برشمرد و همچنین یادآور شد، در جلسه اول دی ماه امسال با توافق حداکثری اعضای شورا نیز مصوب شد که سال آینده ساختمان شماره 2 آتش نشانی بانه احداث شود که در این خصوص جانمایی ساختمان جدید هم مشخص شده است .

عزیزپور همچنین از افزوده شدن یک دستگاه خودروی آتش نشانی و یک دستگاه بالابر به واحد آتش نشانی بانه هم خبر داد و گفت: این خودروها و تجهیزات آتش نشانی تا دو ماه آینده به ناوگان حمل و نقل آتش نشانی شهرستان بانه افزوده خواهد شد.



برچسب ها :

رئیس شورای اسلامی بانهحادثه پلاسکوبافت فرسودهمحدوده شهریآتش نشانیبسته های تشویقی دولت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی