سه شنبه 5 بهمن 1395 / 11:30|کد خبر : 2279|گروه : اجتماعي

فرمانده انتظامی شهرستان بانه:

امنیت اجتماعی پایداردر بانه حاصل تعامل مردم با پلیس است

امنیت اجتماعی پایداردر بانه حاصل تعامل مردم با پلیس است

فرمانده انتظامی شهرستان بانه امنیت اجتماعی پایدار را حاصل روشنفکری و تعامل مردم با نیروهای انتظامی دانست.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، سرهنگ "فرزاد کریمی" امروز در همایش رابطین سازمان های دولتی که با حضور اما جمعه موقت شهرستان بانه و جمعی از مدیران نهادهای دولتی این شهرستان در محل فرماندهی انتظامی بانه برگزار شد، با اشاره به نقش مردم در امنیت پایدار اجتماعی اظهار داشت: همکاری مردم با نیروهای انتظامی  نقش مهمی در بوجود آمدن امنیت اجتماعی دارد.

وی، امنیت اجتماعی در بانه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه امروز در شهرستان مرزی بانه به دلیل تعامل بسیار خوبی که بین مردم با پلیس وجود دارد امنیت اجتماعی پایداری در این شهرستان برقرار است.

سرهنگ "کریمی" در ادامه، انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی و کاهش جرایم ناشی از وقوع جرم را یکی از مهمترین اولویت های پلیس  در حوزه پیشگیری در شهرستان بانه عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بانه با بیان اینکه "آموزش" و آگاهسازی مردم  در اولویت اقدامات  پیشگرانه پلیس این شهرستان قرار دارد خاطرنشان کرد،  در این بین همکاری علماء، روحانیان، مسئولین نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد با پلیس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 
وی گسترش شبکه های اجتماعی و به تبع آن افزایش جرایم اینترنتی ناشی از این گسترش را یکی از تهدیدات "فضای مجازی" در شهرستان بانه برشمرد و گفت: فضای مجازی یک فضای ناشناخته است که ورود به آن بدون داشتن شناخت کافی از این فضا موجب بروز جرایم و یا سوء استفاده هایی از طرف مقابل می شود.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد، از این رو پلیس فتا در شهرستان بانه را فعال کردیم که با آسیب شناسی از این تهدیدات به مقابله با آنها پرداخته و با برنامه هایی که بیشتر رویکرد آگاهسازی دارد خانواده ها را با خطراتی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خود آنها و فرزندانشان را تهدید می کند بیش از پیش آشنا شوند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان بانه تصریح کرد، امروز دشمن با علم به اهمیت خانواده و مفهوم واژه مادر در خانواده های ایرانی به دنبال خدشه دار کردن این کانون گرم خانواده و همچنین  واژه مقدس مادر در خانواده هاست و با برنامه های ضد فرهنگی که در کانال های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی دنبال می کند بدنبال تحقق این سناریوی از پیش تعیین شده می باشد.    


وی همچنین تشدید طرح مبارزه با مواد مخدر و برخورد با توزیع کنندگان این مواد خانمانسوز در سطح شهرستان بانه را یکی دیگر از برنامه های پلیس در حوزه اقدامات پیشگیرانه برشمرد و گفت: متاسفانه امروز گرایش مردم به سمت مواد مخدر بویژه مواد مخدر صنعتی ( شیشه) در حال ترویج است که پلیس شهرستان بانه علی رغم اقداماتی که در حوزه مبارزه با توزیع کنندگان این مواد درسطح شهرستان  و حتی شهرهای همجوار داشته از طرفی دیگر در راستای آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه بویژه برای قشر نوجوان و جوان از عواقب این بلای خانمانسوز اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و  کارگاه های علمی با استفاده از کارشناسان مجرب  در مساجد، مدارس و دانشگاه ها نموده است.



    


 


 



برچسب ها :


نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی