پنجشنبه 7 بهمن 1395 / 12:37|کد خبر : 2283|گروه : اجتماعي

رئیس راهنمایی و رانندگی بانه:

ایجاد گذرگاه مخصوص عابرین پیاده در محدوده مرکزی شهر بانه ضروری است

ایجاد گذرگاه مخصوص عابرین پیاده در محدوده مرکزی شهر بانه ضروری است

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بانه با اشاره به حادثه خیر بودن دو بلوار در مرکز این شهر( بلوار های سقز و شهرداری) به ضرورت ایجاد گذرگاه مخصوص عابرین پیاده در این محدوده تاکید کرد.

سرهنگ اسدالله دالوند امروز امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر، در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه بلوارهای سقز و شهرداری در محدوده مرکزی شهرستان بانه و در منطقه مجتمع های تجاری شهرستان قرار دارند همواره  جزء نقاط حادثه خیز در حوزه تصادف با عابرین پیاده می باشند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا امروز  چندین مورد تصادف با عابرین پیاده در این محدوده رخ داده است بطوریکه سوانح رانندگی در این مسیرها به فوت عابرین پیاده نیز منجر شده است .

دالوند خاطرنشان کرد، بنابر حساسیت موضوع و حادثه خیز بودن این محدوده ما این موضوع را چند ماه پیش در شورای ترافیک شهرستان بانه مطرح کردیم و مصوب شد که این محدوده توسط شهرداری بانه ایمن سازی شود.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بانه، با اشاره به حادثه خیر بودن دو بلوار در مرکز شهر( بلوار های سقز و شهرداری) به ضرورت ایجاد گذرگاه مخصوص عابرین پیاده در این محدوده از شهر بانه تاکید کرد و گفت: ایمن سازی این محدود فقط با ایجاد گذرگاه مخصوص عابرین پیاده با نصب سرعت کاه در مرحله اول و ایجاد تراشه در عرض بلوار انکان پذیر است.

وی همچنین با اشاره به عدم اجرایی شدن بسیاری از مصوبات شورای ترافیک شهرستان بانه به علت نامساعد بودن شرایط جوی و سرد بودن هوا از شهرداری بانه به عنوان سازمانی که بیشترین سهم در اجرای مصوبات شورای ترافیک این شهرستان را دارد خواست که به محض مساعد شدن شرایط جوی در اسرع وقت نسبت به اجرای این مصوبات اقدام کند.

دالوند، ایمن سازی معابر در برخی از نقاط شهر بانه، نصب سرعت کاه،  نصب چراغ راهنمایی ، تابلوهای هشدار دهنده و همچنین اصلاح هندسی در برخی نقاط حادثه خیز شهر بانه را از جمله این اقدامات برشمرد.

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بانه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده کنندگان از طلق بر روی پلاک خودرو و موتورسیکلت ها نیز هشدار دااد و در این رابطه نیز افزود: استفاده از طلق های شیشه ای سفید رنگ نیز برای خودرو ها ممنوع است و استفاده کنندگان از آن طبق قانون جریمه می شوند.

دالوند در ادامه با بیان اینکه پلاک هر خودرو وسیله شناسایی هویت آن می باشد افزود: مخدوش کردن پلاک جرم است و خودروهای دارای پلاک مخدوش باشند به پارکینگ منتقل شده و با رانندگان این خودروها برخورد قانونی می شود.



 



برچسب ها :

راهنکمایی و رانندگیبانهگذرگاه عابرین پیادهتصادففوت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی